روایت کاردار ایران در سوئد از اهتمام شهید امیرعبداللهیان به حل مشکل ایرانیان خارج از کشور

تهران- ایرنا- کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد از اهتمام شهید امیرعبداللهیان به حل مشکل ایرانیان خارج از کشور و پیگیری های شخصی وی روایت می کند.

احمدی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهتمام و توجه ویژه شهید حسین امیرعهبداللهیان وزیر فقید امور خارجه نسبت به حل و فصل امور ایرانیان خارج از کشور اظهارداشت: خستگی ناپذیری و دغدغه‌مندی شهید عزیز و بزرگوار حسین امیرعبداللهیان برای پیگیری مسائل مربوط به وظایف وزارت امور خارجه و بویژه در ارتباط با امور ایرانیان بسیار پررنگ و محسوس بود.

وی گفت: در این مسیر و در مواقع لزوم، شخص وزیرِ شهید با تواضع و اخلاص تمام، ورود پیدا می کرد.

کاردار سفارت ایران در سوئد بیان داشت: به عنوان مثال، تنها در ۳ ماه اخیر به منظور پیگیری ۲ موضوع که به رفع مشکل بوجود آمده برای ۲ تبعه ایرانی در سوئد مربوط میشد، شهید عزیز دو مرتبه شخصا با بنده تماس گرفت و با این دو هم وطن عزیز هم صحبت و توصیه‌هایی را هم ارائه داد.

احمدی تصریح کرد: برای بنده جالب و روحیه بخش بود که بالاترین مقام وزارتخانه تا به این حد در مسائل جزئی مربوط به اتباع ایرانی حساس و دغدغه‌مند است.

وی افزود: در یک مورد نیز که برای یکی از ایرانیان عزیز ساکن سوئد، در هنگام سفر به ایران مشکلی کنسولی پیش آمده بود و مراتب از طریق سفارت به وزیرِ شهید منعکس شد، با دغدغه‌ای خاص به معاونش دستور پیگیری داد.

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد در پایان خاطرنشان کرد: با این حال، خود آقای امیرعبداللهیان نیز با آن فرد (شهروند ایرانی) تماس گرفت و مشکل را حل کرد و این هم وطن بسیار متعجب شده بود و باور نمی‌کرد و پس از آن تا به امروز بارها این اتفاق را برای ایرانیان مقیم سوئد تعریف میکند، خداوند روح این شهید بزرگوار را شاد کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از خدمه بالگرد از سرنشینان همراه آیت‌الله شهید رئیسی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha