آزادگان در زندان‌های صدام نشان دادند می‌توان بر ارزش‌ها پافشاری کرد

بندرعباس- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش رودان گفت: آزادگان کشورمان در دوران اسارت خود در زندان‌های صدام نشان دادند که چگونه می‌توان بر ارزش‌ها پافشاری و ایستادگی کرد و این درس آزادگی و سرافرازی آزادگانمان باید به دانش‌ آموزان و نسل‌های آینده منتقل شود.

نادر صفایی روز یکشنبه در دیدار با جانبازان و آزادگان فرهنگی در دوران دافع مقدس شهرستان رودان از آزادگان به عنوان پرچم اقتدار جمهوری اسلامی در غربت و مظلومیت یاد کرد و افزود: آزادگان در دوران اسارت، سربلند ماندند و نماد عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.

وی خطاب به آزادگان ادامه داد: شما آزادگان پیام‌آوران ایستادگی، صبر، استقامت، اقتدار و عزت کشور هستید و دیدار با شما جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، یادآوری این موضوع مهم است که چه کسانی چه زحماتی را متحمل شدند و ما وظیفه داریم برای تحقق آرمان‌ها و اهداف والای این عزیزان بکوشیم و قدردان زحماتشان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان بیان داشت: خانواده‌های شما نیز نقش مهم و اساسی در حفظ آبروی انقلاب دارند و به همان اندازه که در برابر سختی‌های جسمانی جانبازان خود صبر می‌کنند به همان اندازه شرافت و کرامت و عزت الهی نیز متعلق به آن‌هاست.

مدیر آموزش و پرورش رودان به همراه جمعی از مسوولان بنیاد شهید این شهرستان در نشست‌های جداگانه با حضور در منزل آزادگان فرهنگی "علی ذاکری، محمد فولاد زاده، کریم رامشگر و حسن کوهکن" از آن‌ها تجلیل کرد.

استان‌هرمزگان دارای یکهزار و ۲۶۰ شهید، پنج‌هزار جانباز و ۳۴۱ آزاده است که از این تعداد ۱۱۰شهید، ۱۴۰ جانباز و ۲۶ آزاده متعلق به شهرستان رودان است.

۲۶ مرداد ۱۳۶۹ یادآور بازگشت قهرمانانه و باشکوه فرزندان پرغرور وطن (آزادگان سرافراز) به میهن اسلامی است و نخستین گروه از آزادگان سرافراز ۲۶ مرداد ماه ۶۹ از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شدند.

جنگ تحمیلی علیه ایران از سال ۱۳۵۹ آغاز و به مدت هشت سال ادامه داشت و در این جنگ ۴۲ هزار نفر آزاده و اسیر در چنگال رژیم بعثی داشتیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha