۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 83902836
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد درآمد شهرداری سمیرم صرف جمع‌آوری زباله می‌شود

اصفهان- ایرنا- شهردار سمیرم گفت: ۳۰ درصد درآمد شهرداری این شهر صرف جمع‌آوری و حمل و دفن زباله می‌شود.

کورش صابری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر این هزینه سنگین، ماشین‌آلات شهرداری بویژه در واحد حمل زباله نیز فرسوده هستند.

به گفته وی در ۲ روز گذشته از فرماندار سمیرم که به تهران سفر کرده درخواست کردیم از معاون وزیر کشور بخواهد یک ماشین حمل زباله به شهرداری سمیرم تحویل دهند.

شهردار سمیرم با بیان اینکه محل دفن زباله دیگر جوابگوی حفاری های مداوم و هفتگی نیست، تصریح کرد: نوع خاک محل دفن زمین چات است و حتی باید خاک مورد نیاز برای پوشاندن زباله‌ها را از محلی دیگر بارگیری کنیم.

صابری ادامه داد: محل تعیین شده جایگزین به جای محل کنونی، معارض اجتماعی دارد و با گذشت چند سال از طرح موضوع و مشخص شدن محل جدید، همچنان این مشکل حل نشده و لاینحل مانده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به استقبال نکردن سرمایه‌گذاران از اجرای طرح در سمیرم اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی به دنبال سود و منفعت است و در سمیرم از ۲ منظر سخت افزاری و نرم افزاری، رسیدن به سود سرمایه با مشکلاتی همراه است.

به گفته شهردار باغ شهر سمیرم، فرهنگ پذیرش نداشتن سرمایه‌گذار در موضوع نرم‌افزاری و آماده نبودن زیرساخت‌های اولیه بویژه در بخش گردشگری از جمله عواملی هستند باعث شدد کمتر مجری بخش خصوصی بپذیرد که طرحی را در این شهر و شهرستان اجرا کند.

صابری با بیان اینکه پیش از این سمیرم با برند سرزمین هزار چشمه و به تازگی بعنوان باغ شهر معرفی شد، اظهارداشت: این در حالی است که با وجود طرح موضوع ایجاد باغ بانوان از ابتدای شورای شهر دوره کنونی، این مهم همچنان لاینحل مانده و در گیرودار مشکلات سیاسی و محلی مانده است.

وی به طرح جدید مجلس درباره همکاری متقابل میراث فرهنگی با شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: در این طرح اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی یا خانه‌های تاریخی باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرند که همین فرصت خوبی برای درآمدزایی در بخش گردشگری شهری است.شهردار سمیرم مشکل اصلی شهرداری این شهر و شهرداری‌های مشابه را مسائل مالی ذکر کرد و گفت: در سمیرم صنعتی وجود ندارد که بتوان از آن عوارض گرفت و علاوه بر این از محل درآمد ارزش افزوده‌ها نیز از ابتدای دی ماه سال گذشته ریالی به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.

صابری با تاکید بر اینکه با وجود همه مشکلات موجود کارهای عمرانی تعطیل نشده و خود شهرداری مجری طرح‌های خدماتی و عمرانی است، تصریح کرد: اولویت ما تا پایان دوره شورای شهر پنجم اتمام کار خیابان شورا، جاده سلامت و ورودی شهر در روبروی گلزار شهدا است.

رییس شورای اسلامی شهر سمیرم در همین پیوند، ادامه داد: خبرنگاران و روزنامه نگاران شهرستان از موفق ترین‌های استان هستند که به خوبی برای حل مشکلات عمومی می‌کوشند و قلم می زنند.

روح‌الله شهبازی تاکید کرد: در یک موضوع مانند تاریکی خیابان‌های شهر سمیرم که مورد تقاضای عمومی مردم و رسانه ها بود پیگیری‌هایی شده اما نتیجه بخش نبوده که امیدواریم با استمرار کار رسانه ای و مداومت مسوولان در این رابطه نور سطح شهر سمیرم بهتر شود و از تاریکی نجات یابد.

وی شفافیت در امور و صداقت در کار را لازمه کار مدیران در هر بخشی دانست و از خبرنگاران خواست با ارتباط موثرتر با اعضای شورای شهر در بیان مشکلات و توانمندی‌ها، شهر و شهرستان را از محرومیتی که سال‌هاست در گیر با آن است رهایی دهند.

عضو شورای اسلامی شهر سمیرم هم خبرنگاران را کسانی دانست که در خط مقدم روبرو شدن با مشکلات عمومی هستند و تلاش می‌کنند گره‌ای از کار مردم باز کنند.

به گفته محمدابراهیم پیرمرادیان، هر روز و بلکه هر لحظه روزخبرنگار است و بی وقفه در تکاپوی خبر و خبررسانی در این حرفه سخت و طاقت فرسا در همین به لحظه بودن را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی در دوران کنونی مشاهده و لمس کرد.

خبرنگاران رسانه ها و روزنامه‌های عصر اصفهان، ایرنا، دفتر خبری صدا و سیما و ماهنامه فریاد کوهستان در این نشست خبری تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha