۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83893958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادی یکی از متهمان پرونده سقوط موصل عراق

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 83893958
آزادی یکی از متهمان پرونده سقوط موصل عراق

بغداد – ایرنا – وزارت کشور عراق در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از متهمان پرونده سقوط شهر موصل عراق در تابستان ۲۰۱۴ میلادی با قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش ایرنا، این وزارتخانه در این بیانیه امروز یکشنبه نوشت که سرلشکر «مهدی الغراوی» یکی از متهمان پرونده سقوط موصل در تابستان ۲۰۱۴ به دست گروه تروریستی داعش را با کفالت آزاد کرده اما رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد.
وزارت کشور به دنبال انتشار اخبار آزادی این فرمانده ارشد امنیتی عراق در شبکه های اجتماعی و رسانه ها تصریح کرده است که تمامی ادعاها و اتهامات عنوان شده در شبکه های اجتماعی و رسانه ها در باره آزادی سرلشکر الغراوی صحت ندارد.
به نوشته بیانیه، وزارت کشور عراق بر اساس قانون مجازات های عراق در خصوص عوامل متهم به سقوط موصل همه متهمان منتسب به این وزارتخانه از جمله سرلشکر مهدی الغراوی را به دادگاه نیروهای امنیتی کشور احاله کرده و علیه همه آنها احکام قضایی صادر شد.
این بیانیه اضافه کرده است که سرلشکر مهدی الغراوی درخواست آزادی خود را با قرار کفالت داد و دادگاه با آزادی او  موافقت کرد.
در ادامه بیانیه مزبور آمده است که بر این اساس، قضیه تمام نشده و دادگاه جزایی مدنی (غیر نظامی)، این پرونده را دنبال کرده و وزارت کشور نیز با همکاری شورای عالی قضایی پیگیر پرونده است.

در جریان سقوط شهر موصل که با همدستی شماری از مقام های این شهر صورت گرفت ، تجهیزات نظامی و ادوات قابل توجهی از ارتش عراق به دست تروریست های تکفیری و داعشی افتاد.

برخی ارزش این تجهیزات را که مربوط به برخی از لشکرهای عراق مستقر در شمال این کشور بود بیش از 3 میلیارد دلار برآورد کردند.
پیش از این نیز برخی منابع امنیتی به خبرگزاری «المعلومه» عراق گفتند که سرلشکر «محمود الفلاحی» فرمانده سابق عملیات امنیت الانبار که سال گذشته به اتهام ارتباط با سازمان اطلاعات مرکزی امریکا «سیا» دستگیر شده بود، به تازگی به عنوان یکی از نامزدهای فرماندهی عملیات امنیت نینوا معرفی شده است.
این منابع عراقی افزودند که با وجود اینکه قضیه ارتباط سرلشکر الفلاحی با سازمان جاسوسی سیا آمریکا هنوز مختومه نشده است ولی به عنوان یکی از نامزدهای فرماندهی عملیات امنیت نینوا معرفی شده است.
از دیگر تغییرات احتمالی در صفوف نیروهای ارتش عراق، معرفی سرلشکر «ناصر الغنام» فرمانده فعلی عملیات امنیت الانبار برای معاون رییس ستاد ارتش و انتقال سرلشکر «عماد الزهیری» از فرماندهی عملیات امنیت سامرا به ریاست ستاد ارتش عراق است.
دستگاه های امنیتی و نظامی عراق در طول ماه های اخیر شاهد تغییر و تحول های گسترده بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha