۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83884900
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ضریب نفوذ شبکه‌ گازرسانی در قم ۹۶ درصد است

قم- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ضریب نفوذ شبکه‌های گازرسانی در این استان به ۹۶ درصد رسیده است.

علیرضا نصیری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در حال حاضر ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۵ درصد جمعیت روستایی قم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به ۴۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: ۳۸۳ هزار و ۹۵۵ مشترک در بخش خانگی، ۲۳ هزار و ۵۰۶ مشترک در بخش عمومی و سه هزار و ۶۹۳  مشترک در بخش صنعتی است.

به گفته نصیری، در حال حاضر ۶ شهر و ۱۴۹ روستا در استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی گفت: بر اساس مقرراتی که در راستای سیاست‌های وزارت نفت ابلاغ‌شده، روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار ساکن داشته باشد و میزان هزینه نصب انشعاب آن‌ها از جمله خطوط انتقال گاز، خطوط تغذیه گاز، شبکه‌های توزیع و نصب علمک برای هر خانه، بیش از ۱۲۰ میلیون ریال نشود، گازرسانی می‌شوند.

وی افزود: روستاهایی که در مسیر طرح گازرسانی قرار دارند، حتی اگر شرایط بهره‌مندی از گاز را نداشته باشند، با مساعدت شرکت گاز از این انرژی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۷ جایگاه سی ان جی در استان قم فعال است که ۳۰ جایگاه در شهر قم و هفت جایگاه نیز در شهرهای تابعه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha