۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 83864308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز پرورش آبزی سبز در سمنان با رهاسازی ۴۰ هزار بچه‌ماهی

سمنان- ایرنا- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پرورش ماهی تیلاپیا در استان با رهاسازی بیش از ۴۰ هزار بچه‌ماهی در استخرها آغاز شد.

بهرام فلاحی لیما روز سه شنبه به رسانه ها اظهار داشت: ماهی تیلاپیا از گروه ماهیان گرم آبی و بومی آفریقا و دومین ماهی پرورشی در جهان بعد از کپور ماهیان است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پرورش ماهی تیلاپیا نسبت به سایر آبزیان برای پرورش مزیت‌های زیادی دارد افزود: این ماهی به علت مقاومت در برابر بیماری‌ها و بی‌نیازی از مواد دارویی در طول دوره پرورش جزو آبزیان سبز به شمار می‌رود.

فلاحی درباره چرایی پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان گفت: این ماهی در بیش از ۱۴۰ کشور دنیا پرورش داده می‌شود و علاوه بر این‌که دارای مزایای عمومی سایر آبزیان است، دارای مزیت‌هایی مانند امکان پرورش در آب‌های لب‌شور و غیرمتعارف است.

وی دوره رشد سریع و تراکم‌پذیری بالا، ضریب تبدیل مناسب و تکثیر آسان، بازارپسندی مناسب، فیله پذیری، ارزش غذایی مطلوب، نیاز آبی کمتر نسبت به سایر آبزیان و مقاومت نسبت به بیماری‌ها را از دیگر مزیت‌های ماهی تیلاپیا عنوان کرد و گفت: این مزایا در آینده می‌تواند نقش مؤثری در امنیت غذایی کشور داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور تنها چهار استان سمنان، یزد، خراسان جنوبی و قم هستند که پرورش تیلاپیا در آن‌ها بلامانع اعلام‌شده است.

فلاحی با بیان اینکه پرورش تیلاپیا در راستای توسعه آبزی‌پروری در استان سمنان است افزود: این بچه ماهیان به‌صورت ترویجی از محل اعتبارات منابع ملی خریداری و بین تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان و صاحبان منابع آبی توزیع‌شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اقلیم استان و وجود صدها استخر ذخیره کشاورزی و منابع آبی شور در آینده شاهد افزایش و رونق توسعه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان سمنان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha