۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83860442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمعیت آهوان جزیره خارگ افزایش یافت

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83860442
جمعیت آهوان جزیره خارگ افزایش یافت

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: نتایج عملیات پایش و آماربرداری تابستانه از آهوان جزیره خارگ نشان داد جمعیت این وحوش ۱۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته ‌است.

فرهاد قلی نژاد  روز یکشنبه در این ارتباط در جمع خبرنگاران افزود: این آماربرداری به مدت ۲ روز با همکاری متقابل کارشناسان اداره کل و محیط بانان پناهگاه حیات وحش خارگ و تعدادی از همیاران محیط زیست برای برآورد آخرین تغییرات جمعیتی آهوان جزیره پس از زادآوری بهاره در سال جاری اجرا شده‌است که نتایج آن نشان دهنده افزایش جمعیت این آهوان به یکهزار راس است.

وی بیان کرد: پناهگاه حیات وحش خارگ یکی از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است که آهو شاخص ترین گونه مورد حمایت حیات وحش آن است.

قلی نژاد ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب زیستگاهی و همیاری مردم دوستدار محیط زیست این جزیره، جمعیت آهوان در یکی دو دهه اخیر رو به فزونی گذاشته است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت محدود جزیره خارگ برای زیست این پستاندار شاخص، ادامه روند کنونی شرایط زیستی آنها را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند، لزوم اتخاذ و اجرای تصمیم‌های مدیریتی برای تعدیل جمعیت آنها ضروری است.

قلی نژاد ادامه داد: در دهه کنونی چند بار بصورت مقطعی عملیات تعدیل و کاهش متوازن جمعیت آنها اجرا شد اما درچند سال گذشته بواسطه مشکلات اجرایی در انجام بهینه این کار، این اقدام مدیریتی مسکوت مانده‌است.

وی گفت: امیدواریم با همراهی همه ارگان‌های مستقر این جزیره بویژه بخشداری و دستگاه‌های امنیتی بزودی این طرح تداوم یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: همچنین از سال گذشته طرح حفاظت از آهوان خارگ به منظور کاهش تلفات جاده‌ای و حفاظت بهتر از این گونه در جزیره اجرایی شد که کاهش تلفات این گونه را در پی داشته است.

قلی نژاد اظهار داشت: با استمرار این طرح در کنار فعالیت‌های مدیریت جمعیت آنها که همکاری همه ارگان‌ها را می‌طلبد امیدواریم مشکلات زیستی این زیست‌مندان شاخص برطرف شود.   

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha