سخنگوی وزارت امور خارجه از شهرستان‌های مرزی استان اردبیل بازدید کرد

اردبیل - ایرنا - سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در دومین روز سفر به استان اردبیل و پیش از ترک منطقه از قابلیت‌های سه شهرستان مرزی گرمی‌، بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان بازدید کرد.

موسوی ابتدا از ساختمان گمرک آزدلو شهرستان مرزی گرمی مغان بازدید کرده و در جریان امور این منطقه مرزی قرار گرفت.

وی در این دیدار بر پیگیری توافق‌های بدست آمده بین مقام‌های ایران و جمهوری آذربایجان درباره فعال‌سازی گمرک این منطقه مرزی قول مساعد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین  از گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار مغان بازدید کرده و آنها را از ظرفیت‌های خوب استان اردبیل در توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان ذکر کرد . 

موسوی در سفر به شهرستان پارس‌آباد مغان از محل ایجاد بارانداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان بازدید کرده و این پروژه‌های مشترک را  موجب تقویت روابط ۲ کشور و رونق و توسعه اقتصادی منطقه مغان ذکر کرد.

وی بیان کرد: چندین پروژه مرزی در این منطقه در حال اجراست که به نتیجه رساندن آنها نیاز به یک هم‌افزایی ملی دارد.

به گفته وی،  پروژه‌های بندر خشک و بارانداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان برای اجرا در پارس‌آباد بین مقام‌های ایران و جمهوری آذربایجان مورد توافق قرار گرفته و اجرایی شدن آنها نیاز به پیگیری دارد که این مهم انجام خواهد شد.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه چهارشنبه شب به استان اردبیل سفر کرده و با استاندار ، نماینده ولی فقیه در استان و فعالان اقتصادی  اردبیل دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین در نشست خبری با خبرنگاران اردبیلی مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی را تشریح کرده و امروز نیز با بازدید از سه شهرستان مرزی استان اردبیل به سفر خود پایان داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha