۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 83856913
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمیته‌های تخصصی برای مقابله با کرونا در مراغه تشکیل شود

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: برای مقابله با کرونا، نیازمند تشکیل کمیته‌های تخصصی در شهرستان هستیم.

سیدعلی موسوی حسینی روز چهارشنبه در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اولویت نخست در مقابله با کروناست.
وی گفت: باید نسبت به محدودیت های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا حساسیت سازی شود و مردم را نسبت به این بیماری حساس تر کنیم.
موسوی حسینی افزود: فعال سازی کمیته های روستایی از دیگر برنامه هایی است که باید در شهرستان اجرا شود.
وی به فعال سازی گروه های جهادی و مردمی اشاره کرد و گفت: باید کمک های مردمی و فعالیت های جهادی از مسیرهای مشخص و طبق برنامه پیش رود.
فرماندار مراغه اتحاد و اتفاق را رمز پیشرفت کارها عنوان کرد و گفت: باید همانند دوران جنگ همه پای کار بیایند و جلسات ستاد هر هفته برگزار و کمیته های تخصصی اقدامات خود را گزارش کنند.

هیچ گروهی حق جمع آوری کمک های مردمی به صورت خودسرانه ندارد
دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر ساماندهی گروه های جهادی و مردمی گفت: هیچ گروه یا شخصی حق جمع آوری خودسرانه کمک های مردمی چه به صورت نقدی و چه به صورت غیرنقدی را ندارد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
نادر نجد گفت: متاسفانه افراد سودجویی در این شرایط کرونایی با سو استفاده از احساسات مردم با معرفی حساب های شخصی خود کمک هایی از مردم جمع آوری می کنند که به شدت با آن ها برخورد می شود.



مراغه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد
رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه گفت: بستری بیش از سه نفر به ازای یکصدهزار نفر جمعیت نشان دهنده وضعیت قرمز است که با توجه به افزایش بستری در شهرستان، مراغه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.
اصغر تنومند گفت: البته در بررسی آمار شهرستان، ۲۰ تا ۳۰ درصد بستری ها مربوط به شهرستان های همجوار است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲۸ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند اضافه کرد: بستری فعلی بیمارستان امیرالمومنین ۸۶ نفر(ویژه ۱۵ نفر، در وضعیت وخیم یا انتوبه ۹ نفر)، بستری فعلی بیمارستان سینا هشت نفر و یک نفر در بیمارستان بهشتی است.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری بیشتر از سوی مردم و مسوولان هستیم، گفت: کرونا با کسی شوخی ندارد و در روزهای اخیر شاهد مبتلا شدن کودک ۶ ماهه نیز بودیم و در بین فوتی ها نوجوان نیز وجود دارد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha