۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 83855122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا مصرف آب گنبدی‌ها را ۵۰ درصد بیشتر کرد

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبر: 83855122
کرونا مصرف آب گنبدی‌ها را ۵۰ درصد بیشتر کرد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس از افزایش ۵۰ درصدی مصرف آب شرب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون به سبب شیوع کرونا و مصارف غیرشرب خبر داد و گفت که در صورت ادامه این روند، تابستان سخت و کم‌آبی پیش روی مشترکان است.

حسین سعیدی راد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا مصرف آب شرب مشترکان آب و فاضلاب گنبدکاووس تا اواخر بهار حدود ۲۵ درصد و با شروع فصل تابستان و استفاده غیرشرب مشترکان بویژه در مناطق روستایی برای کشاورزی و دامپروری، مصرف آب به ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی گفت: با شروع فصل تابستان بخش قابل توجهی از ۳۵ هزار مشترک مناطق روستایی گنبدکاووس از آب شرب برای شرب دام، آبیاری فضای سبز و مزارع کوچک سبزی و صیفی‌جات خود استفاده می‌کنند.

سعیدی راد، الگوی مصرف آب برای هر خانوار روستایی را ۱۷ متر مکعب در ماه اعلام کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از مشترکان بیش از این الگو مصرف می‌کنند که بخش قابل توجه آن به مصارف غیرشرب اختصاص می‌یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس ادمه داد: درحالی که بخش قابل توجهی از مشترکان مناطق روستایی، مصارف غیرشرب دارند به اهالی ۲۵ روستا و نقطه جمعیتی این شهرستان با ۶ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود.

سعیدی راد به افزایش مصرف آب شرب ۶۰ هزار مشترک مناطق شهری گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین عامل افزایش مصرف آب در مناطق شهری شیوع کرونا بود که اکنون با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان و افزایش شست و شوها، مصارف بیشتر خواهد شد.

وی افزود: آب مورد نیاز مشترکان مناطق شهری گنبدکاووس در پیک مصرف حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه است که اکنون ۵۰۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود و اگر این رویه مصرف ادامه پیدا کند، با کمبود آب در ادامه تابستان مواجه می‌شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه شنبه گفت که تاکنون ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در کشور، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha