قول مساعد وزیر فرهنگ برای نوسازی تالار وحدت

تهران- ایرنا- بدنبال رایزنی برای نوسازی تالار وحدت توسط مدیرعامل بنیاد رودکی با مقامات اپرای وین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سیستم مکانیکی صحنه گردان و سایر امکانات صحنه تالار وحدت بازدید و نسبت به نوسازی تالار وحدت قول مساعد داد.

سید عباس صالحی  روز سه شنبه با حضور در تالار وحدت از پشت صحنه و بخش‌های فنی تالار  بازدید و در جریان روند فعالیت این بخش و سایر فعالیت های آن قرار گرفت.

در این بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازسازی‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر و نیز پاره‌ای نیازهای بخش ماشینری تالار وحدت قرار گرفت.

در این رویداد مدیر فنی و مسئولان بخش‌های ماشینری و صحنه تالار وحدت توضیحاتی را درباره ویژگی‌های فنی این تالار ارایه و گزارشی از تلاش‌های صورت گرفته برای نوسازی تالار وحدت ارایه شد.

نوسازی سیستم صدای تالار وحدت و به‌روزرسانی آن با تجهیزات موجود در خاورمیانه، ترمیم صندلی‌های کف و تعویض صندلی‌های بالکن‌های تالار با حفظ اصالت قبلی آن از جمله اقداماتی بود که در این بازدید به آن اشاره شد.

صالحی در این بازدید برای نوسازی تالار وحدت از جمله سیستم اطفای حریق مجموعه قول مساعد برای همکاری داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از پهنه فرهنگی رودکی بازدید و بر ظرفیت‌های این پهنه برای اجرای رویدادهای هنری تاکید کرد.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری و لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، هادی جعفری‌نژاد، رییس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و محمد اله‌یاری مدیر کل دفتر موسیقی صالحی را در این بازدید همراهی کردند.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل بنیاد رودکی و معاون فنی اپرای دولتی وین از طریق ویدئو کنفرانس درباره همکاری‌های مشترک از جمله نوسازی تالار وحدت گفت‌وگو کرده بودند

در این ویدئو کنفرانس الکساندر ریگر، معاون سفیر و رییس انجمن فرهنگی اتریش در ایران، با مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی و کریستوفر ویدورا، معاون فنی اپرای دولتی وین در خصوص توسعه همکاری‌های هنری دیدار و بحث و تبادل نظر کرده بودند.

با توجه به ویژگی‌های مشترک تالار وحدت و سالن اپرای وین، تجهیز، بازسازی و نوسازی بخش ماشینری و فنی تالار وحدت و همچنین ارایه مشاوره در استانداردسازی تجهیزات نگهداری سازها و نت‌ها از نکات مهم این کنفرانس ویدئویی بود.

با توجه به اینکه از زمان بهره برداری از تالار وحدت بیش از چهار دهه گذشته است بسیاری از تجهیزات بکار رفته در سیستم مکانیکی و گرداننده صحنه تالار وحدت دچار فرسودگی شده است و چندی پیش به همین دلیل یکی از چرخهای گرداننده صحنه تالار وحدت دچار آسیب دیدگی شده بود که با تلاش مهندسان ایرانی نمونه ای از این قطعه ساخته شد تا تالار وحدت مجددا قابلیت چرخش خود را بدست آورد. اما از مدتها قبل لزوم بازسازی و نوسازی تجهیزات این تالار و بسیاری دیگر از اماکن این یادگار ملی احساس شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha