آب حیات در نمایشگاه کتاب تهران

تهران- ایرنا- فلافل با طعم خوش زندگی، آبمیوه طبیعی آب حیات، کباب ترکی، فست فود، کافی شاپ، پیتزا مخلوط، سیب زمینی سرخ کرده، کباب ساجی و ده‌ها شعار تبلیغاتی اغذیه فروشان حاشیه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران است که در بدو ورود هر بازدید کننده‌ای با آن مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشور که ۶ روز از عمر ۱۱ روزه خود را پشت سر گذاشته به دور از حاشیه نبوده و همانند دوره های قبلی دارای نکاتی است که اطلاع از آن خارج از لطف نیست.

به محض ورود علاقه مندان به بازدید از نمایشگاه و خریداران کتاب به خصوص از در ایستگاه مترو شهید بهشتی که در محل جنوب نمایشگاه واقع شده بوی سرخ کردن انواع فست فودها و دود کباب از همان ساعات اولیه شروع به کار نمایشگاه از یک روز شلوغ و پر رفت و آمد را حکایت می کند.

چشمه آب حیات در نمایشگاه کتاب

بنرهای تبلیغاتی و لباس های رنگارنگ اغذیه فروشان با شعارهای ویژه ای که برای خود انتخاب کرده اند رنگ و لعابی خاص به ورودی نمایشگاه بخشیده و خبر از یک روز پر شور نشاط می دهد، البته ناگفته نماند عده ای از مردم نیز که از راههای دور و نزدیک خود را به نمایشگاه کتاب رسانده و فرصت میل صبحانه را نداشته در همان ابتدای ورود خود را سیر کرده و راهی نمایشگاه می شوند.

در این میان برخی از فروشندگان اغذیه نیز برای جذب و جلب هرچه بیشتر مشتری خود اقدام به پخش موسیقی های شاد سنتی البته مجاز کرده و شور شادی را به مردم هدیه می کنند البته تنها با یک هدف جذب، جلب و کسب درآمد.

همچنین خودروهای ون و ماشین های برقی نیز از همان ابتدای شروع به کار نمایشگاه در محل در ورودی به انتظار بازدیدکنندگان نشسته و با ادب و احترام خاصی اقدام به جابجایی مردم تا محل در ورودی اصلی نمایشگاه می کنند که کار پسندیده و مناسبی است که خسته نباشید دارد.

آرامش، آسایش و امنیت هدیه به بازدیدکنندگان نمایشگاه

خودروهای انتظامی مستقر در جای جای نمایشگاه به همراه نیروهای حافظ امنیت، خودروهای آمبولانس، آتش نشانی، امداد، گاری های حمل کتاب و غیره دست به دست هم داده تا مردم بتوانند در آرامش، آسایش و امنیت کامل از ابتدای ورود تا زمان خروج یک روز خوب را سپری و خاطره ای خوش را تداعی کنند.

ورود زن و مردهای جوان به همراه کودکان خوابیده در کالسکه، بچه های کمی بزرگتر که توان راه رفتن را دارند، برخی زنان و مردان مسن که از توان جسمی کمتری برخوردار هستند اما عاشق و علاقه مند به کتاب و کتابخوانی هستند و تنها یک هدف را دنبال می کنند آنهم چیزی نیست جز دیدار یار مهربان.

چشمه آب حیات در نمایشگاه کتاب

یکی دیگر از اقدامات خوبی که در این دوره از نمایشگاه اجرایی و سبب حل مشکل بسیاری از بازدیدکنندگان نیز شده نصب و راه اندازی دستگاه های پاور باکس در محل در ورودی سالن شبستان برای شارژ رایگان گوشی های تلفن همراه است که این اقدام نیز جای قدردانی دارد.

راه اندازی غرفه برخی بانک های معتبر برای حل مشکلات احتمالی برخی خریداران کتاب تا زمان پایان نمایشگاه نیز از جمله کارهای پسندیده مسئولان دست اندرکار است.

وجود ناشران پاسخگو به سوالات مردم، انواع کتاب های مختلف علمی، پژوهشی، دینی و مذهبی، آموزشی، دانشگاهی، تخصصی، مهندسی، مبانی زبان های مختلف خارجی، ادبیات معاصر، چاپ و انتشارات برخی وزارت خانه ها، رمان، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و غیره از جمله اقدامات مناسب و کتاب های موجود و مورد علاقه بازدیدکنندگان است.

چشمه آب حیات در نمایشگاه کتاب

غرفه های اطلاع رسانی با عنوان کتاب و ناشر از جمله غرفه های بسیار شلوغ و پاسخگو به سوالات مردم است زیرا که تنها کافی است با مراجعه به هر یک از افراد مستقر در این غرفه و عنوان نام کتاب برای خرید در کمترین زمان ممکن آدرس دقیق نویسنده، غرفه و انتشار دهنده را بگیرید.

غرفه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها و آثار نویسندگان مختلف در خصوص این سردار بزرگ اسلام از جمله غرفه هایی است که در هر دوره مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

انتشار زندگی نامه بسیاری از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مبارزه با داعش در سوریه و غیره در قالب کتاب و تصویر نیز از دیگر آثار مورد علاقه بسیاری از بازدیدکنندگان برای آشنایی هر چه بیشتر با زندگی این شهدا است.

به رغم خنک بودن هوای خارج از نمایشگاه نصب و راه اندازی پنکه در جای جای غرفه های مختلف حکایت از گرمای فضای داخلی شبستان دارد و مسئولان نمایشگاه می بایست بجای راه اندازی این تعداد وسیله برقی که تاثیری در خنک شدن دمای محیط نداشته و تنها هوا را جابجا می کنند کولر سالن شبستان راه روشن کرده تا مردم نیز با بهره مندی از هوای خنک وقت بیشتری را برای بازدید با آرامش در نظر بگیرند.

چشمه آب حیات در نمایشگاه کتاب

راه اندازی غرفه مجموعه فرهنگی هنری با عنوان روایت حضور در ابتدای محل ورودی اصلی به سالن شبستان از دیگر اقدامات مناسبی است که با مراجعه به این غرفه می توانید اطلاعات فعالیت نمایشگاه کتاب در دوره های مختلف را به صورت فشرده و در قالب نشانه گذاری در روی نقشه کشوری ملاحظه کرده و نمایی کلی از نمایشگاه به دست بیاورید.

چشمه آب حیات در نمایشگاه کتاب

در پایان یک روز پر هیاهو در خیابان اصلی خارج از شبستان مردمی خسته اما عاشق کتاب و کتابخوانی را می بینید که در صف های نه چندان طولانی به انتظار همان خودروهایی که ساعات اولیه صبح از محل در ورودی نمایشگاه به محل شبستان آمده ایستاده و به نوبت سوار شده و نمایشگاه را ترک می کنند، با این حال کتاب یا چشمه حیات البته شاید هم هر دو؟

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha