هزار و ۶۴۴ فعالیت فرهنگی برای مقابله با کرونا در جنوب کرمان انجام شد

جیرفت - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از انجام یکهزار و ۶۴۴ فعالیت فرهنگی و هنری در عرصه مقابله با ویروس کرونا در این منطقه خبر داد.

حسین اسحاقی روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا انجام این فعالیت‌ها را طی سه ماهه ابتدایی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد و از استمرار فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای مقابله با ویروس کرونا در جنوب کرمان خبر داد.

او تولیدات رسانه‌ای، موشن گرافی و انمیشن، تولیدات ادبی، طراحی پوستر، نمایشگاه مجازی هنرهای تجسمی، کلیپ‌های تصویری و راه‌اندازی پویش‌های متعدد را ازجمله اقدامات مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان  همچنین صدور بیانیه و فراخوان‌های متعدد برای جمع‌آوری آثار هنرمندان، فیلم کوتاه موبایلی و مسابقه کتابخوانی شهسوار را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری مقابله با کرونا عنوان کرد.

وی از ایجاد اتاق فکر در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: با همفکری نخبگان و مشورت کارشناسان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مقابله با ویروس کرونا برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

اسحاقی به ظرفیت مهم رسانه‌ها در راستای آگاه‌سازی مردم در مقابله با ویروس کرونا تاکید و از تولید یکهزار خبر، گزارش و مصاحبه در این بخش خبر داد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ قطعه ادبی و شعر در زمینه آگاه‌سازی و حساسیت‌زایی مردم برای مواجه با ویروس کرونا تولید شد، اظهار داشت: این تولیدات ادبی توسط شاعران و نویسندگان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تولید شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از جامعه رسانه و هنرمندان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای تولید آثار خود در عرصه مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد و خواستار ادامه فعالیت هنرمندان و اهالی رسانه در این بخش شد.

وی از راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک خبر داد و گفت: با توجه به کمبود ماسک با همکاری جامعه فرهنگ و هنر منطقه جنوب کرمان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی شد.

اسحاقی از رصد مستمر و مداوم فضای مجازی در روزهای کرونایی خبر داد و گفت: در این زمینه کارگروه فضای مجازی ۶۰ بیانیه صادر کرد تا از شایعه پراکنی در فضای مجازی جلوگیری شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سرخط اخبار استان‌ها