۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 83836306
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد پدیده غالب هوای زنجان است

۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۲۴
کد خبر: 83836306
وزش باد پدیده غالب هوای زنجان است

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد پدیده غالب هوای این استان تا پایان هفته خواهد بود.

حسین سلطانی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پدیده جوی از بعدازظهر ایجاد شده و سرعت آن در برخی مناطق استان به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی اظهار داشت: امروز آسمان زنجان در نوبت صبح صاف بوده و بعدازظهرها با وزش باد همراه خواهد بود و این شرایط تا پایان هفته تداوم خواهد یافت.

سلطانی با بیان اینکه هوای زنجان تا پایان هفته خنک خواهد بود، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، خیرآباد در شهرستان سلطانیه و حلب در شهرستان ایجرود به ترتیب با میزان دمای ۱۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و گرمترین نقطه این استان گزارش شد.  

سلطانی حداکثر و حداقل دمای هوای شهر زنجان در مدت یاد شده را به ترتیب ۲۷ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و دمای فعلی این شهر را ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر محسوسی نداشته است.

وی تصریح کرد: دمای هوای این استان از روز جمعه /ششم تیر ماه/ خنک شده است و میزان کاهش آن می تواند بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر باشد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha