۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبر: 83834029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روند طولانی ارزیابی وسع از مشکلات متقاضیان بیمه اجباری است

مشهد- ایرنا- طولانی شدن اعلام نتیجه آزمون وسع برای بیمه سلامت اجباری از بیشترین مشکلات متقاضیان این بیمه در خراسان رضوی است.

سرپرست اداره بیمه سلامت مشهد روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پوشش اجباری بیمه در این استان برای افراد فاقد پوشش بیمه از ۱۳ آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
دکتر سعید صاحب جمعی افزود: در اجرای این طرح حق بیمه متقاضیان این بیمه براساس آزمون وُسع یا استطاعت مالی تعیین و دریافت می‌شود و این ارزیابی که توسط وزارت تعاون، رفاه و امور اجتماعی انجام می‌شود یک تا ۲ ماه به طول می‌انجامد.
وی ادامه داد: افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند براساس اعلام نتیجه آزمون وسع به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره بیمه سلامت مشهد با اشاره به پاسخگویی به مشکلات مردم در قالب سامانه سامد گفت: در این ارتباط بیش از ۲۰ نفر از متقاضیان بیمه سلامت شکایات و درخواست‌های خود را از طریق تلفن ۱۱۱ مطرح کردند که بیشتر آنها از طولانی بودن روند ارزیابی وسع گلایه داشتند.
وی افزود: این در حالی است که نتیجه آزمون وسع در افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود.
دکتر صاحب جمعی ادامه داد: از مجموع حدود سه میلیون بیمه شده روستایی و شهری در خراسان رضوی که دفترچه رایگان بیمه سلامت دارند، بیش از ۶۰۰ هزار نفر متقاضی ارزیابی وسع بودند که نتیجه ارزیابی ۲۰ درصد آنان مثبت بوده است.
وی گفت: هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه روستائیان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه کارکنان دولت و بیمه سایر اقشار در خراسان رضوی بیمه شده‌اند.

سرپرست اداره بیمه سلامت مشهد تعداد بیمه شدگان روستایی و عشایر در خراسان رضوی را یک میلیون و ۷۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بیمه شدگان سلامت همگانی در این استان یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر، صندوق بیمه ایرانیان ۶۰ هزار نفر، کارکنان دولت ۴۰۰ هزار نفر و سایر اقشار حدود ۱۸۰ هزار نفر هستند.
هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.
در اجرای طرح بیمه سلامت افراد فاقد پوشش بیمه که استطاعت مالی دارند باید برای هر نفر تحت تکفل خود سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت کنند اما افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند اگر در دهک‌های یک، ۲ و سه درآمدی قرار داشته باشند و درآمدشان ۴۰ درصد حداقل قانون کار باشد به صورت رایگان بیمه می‌شوند و افرادی که درآمد متوسط دارند باید ۵۰ درصد حق بیمه را بپردازند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha