پوشش بیمه سلامت برای حدود ۴۰۰ هزار نفر از دهکهای پایین در خراسان رضوی 

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر از افراد بدون پوشش بیمه و جزو دهکهای پایین جامعه به صورت رایگان و در قالب طرح پوشش بیمه همگانی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا رمزی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۶۳ هزار و ۳۳۵ نفر از این تعداد که در دهکهای ۱ تا ۳ درآمدی قرار داشته و  فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بوده به صورت رایگان بیمه شدند و بقیه از قبل بیمه بوده و پوشش بیمه‌ای آنان تا پایان سال تمدید شده است.
وی بیان کرد: بر طبق بند (د) تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، افرادی که جزء سه دهک پایین جامعه از لحاظ درآمدی هستند به صورت رایگان و بدون مراجعه خودشان به ادارات بیمه سلامت و یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند خواهند شد.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: براساس نتیجه انجام آزمون وسع و اعلام آن توسط وزارت رفاه سه دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و افراد دهک ۴ با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه، دهکهای ۵ و ۶ با پرداخت ۲۵ درصد، دهکهای هفت و هشت با پرداخت ۵۰ درصد و دهکهای ۹ و ۱۰ با پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه (در  قالب صندوق بیمه سلامت ایرانیان) می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.
دکتر رمزی با اشاره به فراخوان بیمه سلامت  برای افرادی که در دهک‌های درآمدی ۴ و بالاتر قرار گرفته‌اند، گفت: این افراد می‌توانند از دو روش غیر حضوری سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بر اساس آزمون وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه زیر پوشش قرار گیرند.

خراسان رضوی بالاترین میزان نسخه های الکترونیک کشور را دارد
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بالاترین میزان نسخه‌های الکترونیکی صادر شده در سطح کشور، طبق بررسی‌های انجام شده مربوط به استان خراسان رضوی است.
دکتر رمزی افزود: این در حالی است که طبق آخرین بررسی‌ها اکنون ۹۴ درصد از نسخه‌های صادر شده در خراسان رضوی الکترونیکی است که میانگین این رقم در کشور بالای ۹۸ درصد است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی بیشترین جمعیت بیمه شده سلامت در کشور را داراست، بنابراین بیشترین نسخ الکترونیکی کشور متعلق به این استان است و تحقق ۱۰۰ درصدی پوشش نسخ الکترونیکی نیازمند فراهم کردن زیر ساختها مانند افرایش سرعت اینترنت، نبود قطعی برق و همکاری پزشکان است.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: ارزیابی های انجام شده در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال در سطح کشور نشان می‌دهد که از  ۲۰۸ هزار نسخه الکترونیک صادره شده طی یک روز در سطح کشور، ۱۲ درصد از این تعداد متعلق به خراسان رضوی است. 
وی گفت: هم اکنون یک هزار و ۸۴۵ مطب، ۲۱۳ درمانگاه، ۶۰ بیمارستان و یک هزار و ۲۶۰ داروخانه و مراکز پاراکلینیک خصوصی و دولتی در استان خراسان رضوی به صورت الکترونیکی نسخ خود را ارائه می‌کنند.
دکتر رمزی افزود: در حال حاضر افزون بر سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای شامل بیمه روستایی، بیمه همگانی، کارمندان، سایر اقشار و صندوق ایرانیان قرار دارند.
وی بیان کرد: بیش از سه میلیون و ۷۳ هزار نفر از  افراد زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی در قالب صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی قرار دارند که این تعداد ۸۷ درصد از بیمه شدگان را شامل می‌شوند و در حقیقت به صورت رایگان زیر پوشش هستند.
هم اکنون ۵۸ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha