۱ تیر ۱۳۹۹، ۴:۴۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83828009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن: با هرگونه دخالت نظامی ترکیه مقابله می‌کنیم

تهران- ایرنا- «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز شنبه در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر حضور نظامی ترکیه در خاک یمن، در توییتی نوشت: با هرگونه دخالت نظامی ترکیه در کشور خود مقابله خواهیم کرد.

به گزارش تارنمای یمن پرس، العزی نوشت: با هرگونه دخالت نظامی ترکیه در کشورما مقابله خواهیم کرد و گورستان آناتولی و آن نبردهای هولناکی را که اجداد بزرگ ما رهبری و جنگ کردند را به یادها خواهیم آورد.

وی در ادامه نوشته است: ما از گذشته تا حال همیشه از یمن محافظت کردیم. در مقابل یمن و شرافت یمن کوتاه نمی‌آییم بلکه فداکاری می‌کنیم، می‌جنگیم و مقاومت می‌کنیم و این یکی از شریف‌ترین نعمت‌های خدا برای ما و پدران ماست.

برخی منابع مدعی شدند؛ کشتی‌های جنگی ترکیه در آب‌های بین‌المللی نزدیک استان أرخبیل جزیره سقطری در حرکت بوده و در حال نزدیک شدن به سواحل این استان هستند.

پیش‌تر تارنمای فرانسوی «اینتلیجنس آنلاین» گزارش داده بود؛ استحکامات نظامی ترکیه به استان شبوه واقع در جنوب یمن رسیده است.

بر اساس این گزارش، مستشاران و نظامیان ترکیه پیش‌تر در پوشش سازمان‌های امدادرسان وارد یمن شده بودند و این مستشاران هم اکنون در استان‌های شبوه و مأرب حضور دارند.

در همین ارتباط، منابع خبری گزارش دادند؛ ترکیه قصد دارد همانند لیبی در یمن نیز به صورت مستقیم دخالت کند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کردند.  

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha