۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83827507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان دریک هفته ۱۵۰ غیرنظامی افغان را کشته و یا زخمی کرد

کابل - ایرنا - سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان در یک هفته گذشته ۴۲ غیرنظامی را در مناطق مختلف این کشور کشته و بیش از ۱۰۶ تن دیگر را زخمی کرد.

«جاوید فیصل» روز یکشنبه در توئیتی نوشت که طالبان طی هفته گذشته در ۱۸ استان حملاتی انجام داده‌اند که در آن ۱۵۰ غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

فیصل از گروه طالبان انتقاد کرد از اینکه تاکنون نتوانسته به تعهد خود برای کاهش خشونت در برابر مردم افغانستان و تلاش برای صلح در این کشور عمل کند.

روند آزادی زندانیان دو طرف هرچند کند و آهسته اما ادامه دارد و سخنانی نیز در باره برگزاری نخستین دور گفت‌وگوی بین افغانستانی صلح شنیده می شود.

دولت افغانستان و گروه طالبان تائید کرده اند که دور نخست گفت‌وگوی صلح در قطر برگزار می شود اما تاکنون به زمان دقیق آن اشاره‌ای نکرده اند.
دولت افغانستان به تکرار همکاری صادقانه پاکستان در موفقیت صلح این کشور را شرط اساسی دانسته و یکبار دیگر بر این خواسته خود تأکید کرده است.

«ناجیه انوری» سخنگوی وزارت دولت در امور صلح نیز امروز در گفت وگو با خبرنگاران در کابل گفت که صلح و امنیت افغانستان به نفع کشورهای منطقه بویژه همسایه‌های این کشور است و آنها باید صادقانه در موفقیت مذاکرات صلح همکاری کنند تا صلح و ثبات در افغانستان باعث پیشرفت و توسعه در منطقه شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha