۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83817784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای امنیتی افغان نگران بازگشت زندانیان آزاد شده طالبان به جنگ هستند

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه می‌نویسد: نیروهای امنیتی افغان با آزادی شماری از زندانیان طالبان از زندان‌های دولت افغانستان، نگران بازگشت آنان به صحنه جنگ هستند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات افغانستان برای اطمینان از آغاز مذاکرات صلح میان افغان دربهای زندان را برای هزاران زندانی طالبان باز کرده‌اند. 

با آزادی این افراد نگرانی‌های امنیتی در حال افزایش است، زیرا بسیاری از زندانیان تازه آزاد شده طالبان می‌گویند که آن‌ها آماده از سرگیری جنگ مقدس خود هستند. 

محمد دائود یکی از زندانیان طالبان که در ماه گذشته از زندان بگرام در شمال کابل آزاد شد، به خبرگزاری فرانسه گفت: اگر آمریکایی‌ها عقب نشینی نکنند، ما جهاد خود را ادامه خواهیم داد زیرا آن‌ها در عملیات خود بسیاری از افغان‌ها را کشته‌اند. 

وی افزود: ما دیگر خواهان حضور نیروهای خارجی در کشورمان نیستیم. 

یکی از فرماندهان طالبان در پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت: نباید ابهام وجود داشته باشد که مردان آزاد شده در نهایت به خطوط مقدم افغانستان اعزام شوند. 

وی گفت: جهاد در حال انجام است و تا زمانی که ما به نوعی توافق با دولت کابل نرسیم ادامه خواهد یافت. 

جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در کابل گفت: سه هزار زندانی طالبان برای اعتمادسازی و آغاز گفت‌وگو بین گروههای افغان آزاد شدند. 

وی اضافه کرد دولت و تیم مذاکره کننده برای گفت وگو با طالبان آمادگی کامل دارند. 

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد که  طالبان در روزهای گذشته خشونت‌ها را افزایش داه‌اند. 

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی نیز در نشستی گفته بود که روند آزادی زندانیان طالبان ادامه خواهد یافت و تاکنون سه هزار زندانی آن‌ها آزاد شده‌اند. 

در این حال زلمی خلیل‌زاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان نیز دور تازه سفر خود به منطقه از جمله افغانستان، پاکستان و قطر را آغاز کرده و هدف از این سفر را تسریع آزادی زندانیان، کاهش خشونت، آغاز گفت‌وگوی بین افغانی و تطبیق مواد توافقنامه صلح با طالبان خوانده است. 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha