۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83825787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه ادعای روزنامه اسرائیلی درباره وعده پوتین به نتانیاهو را رد کرد

مسکو - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعای یک روزنامه اسراییلی مبنی بر وعده رئیس جمهوری روسیه به نتانیاهو برای جلوگیری از تصویب قطعنامه ای درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین را رد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ماریا زاخارووا گفت: متاسفانه انتشار اخبار بی اساس از مدتها پیش به ویژگی دوره ما تبدیل شده است. در زمان حاضر این تجربه تشدید شده است.

وی افزود: در رابطه با انتشار مقاله ای در روزنامه اسراییلی «اسراییل هیوم» در روز ۱۵ ژوئن که در آن ادعای بی اساس مطرح شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گویا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل وعده داد تا روسیه از حق وتوی خود در شورای امنیت در صورت رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای در حمایت از تاسیس حکومت مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۴۸ استفاده کند، خاطرنشان می کنیم که این ادعا بی اساس است.

زاخارووا گفت: این روایت که در مقاله روزنامه اسراییلی به آن اشاره شده، کاملا تخیلی است.گویا باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا ایده تصویب چنین قطعنامه ای را مطرح کرده بود و بعد از اینکه از وعده رئیس جمهوری روسیه به نخست وزیر اسراییل برای جلوگیری از تصویب قطعنامه در شورای امنیت مطلع شد، از آن صرف نظر کرد.

وی ادامه داد: این ادعا بسیار غیرقابل باور بنظر می رسد ازجمله این پیشنهاد ازسوی اوباما برای بازگشت به مرزهای سال ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ که بر اساس آن راه حل برای حل مناقشه فلسطین-اسراییل با تاسیس دو کشور مستقل استوار شده است که روسیه و بسیاری از کشورهای جهان از آن حمایت می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: چنین بنظر می رسد که مولف مقاله در روزنامه اسراییلی اطلاع ندارد که کشور ما تا مدتها پیش از رویداد مورد اشاره (در سال ۲۰۱۶) در سال ۱۹۸۸ کشور فلسطین در این مرزها ازجمله اورشلیم شرقی (بیت المقدس) را به رسمیت شناخته بود.

زاخارووا در ادامه سخنان خود بر موضع روسیه در حمایت از حل و فصل پایدار مناقشه فلسطین و اسراییل از راه مذاکره بین دو طرف تحت حمایت سازمان ملل و برمبنای معیارهای قوانین بین المللی، قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت و ابتکارات صلح عربی و اصول توافقنامه مادرید تاکید کرد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha