۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83825353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پدیده گرد و غبار در کمین جنوب استان قزوین

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۴۰
کد خبر: 83825353
پدیده گرد و غبار در کمین جنوب استان قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل محیط زیست قزوین گفت: با کاهش منابع آب‌های سطحی و خشک شدن تالاب الله آباد در جنوب استان پدیده گردوغبار محلی در کمین جنوب استان قزوین قرار گرفته است.

حسن عباس نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصول گرم‌ با کاهش منابع آب‌های سطحی و خشک شدن تالاب‌ها به خصوص دشت سیلابی الله آباد، جنوب استان در وضعیت بحرانی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پدیده گرد و غبار محلی ناشی از خشک شدن تالاب یعقوب آباد ، شهرهای آبیک و بویین زهرا و حتی تا شعاع وسیعی از مناطق خارج از استان نظیر قم و البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

عباس نژاد به افزایش غلظت آلاینده‌های ثانویه در استان قزوین اشاره کرد و گفت: با تداوم گرمای هوا امکان رخداد وارونگی دما به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، اما در اثر واکنش‌های فتوشیمیایی و اکسیداسیون آلاینده‌های اولیه، تولید و انتشار آلاینده‌های ثانویه مانند ازن، پراکسی استیل نیترات ( PAN ) و غیره بیشتر می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: به طور کلی در فصول گرم سال با افزایش تولید آلاینده های ثانویه در صورت کاهش وزش بادهای محلی امکان تهویه هوای مراکز شهری کاهش پیدا کرده و با افزایش محسوس غلظت آلاینده‌ها در مراکز شهری مواجه خواهیم شد. 

عباس نژاد در خصوص وضعیت آلودگی هوا در شهرهای استان قزوین گفت: هوای شهر آبیک از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ روز در وضعیت هشدار و هفت روز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که با گرم شدن هوا این مسئله رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های سنجش آلودگی استان نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون هوای شهر قزوین و الوند در محدوده پاک و قابل قبول قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha