استاندار فارس: تصفیه خانه شماره ۲، یک سوم جمعیت شیراز را پوشش می‌دهد

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز که هم اینک در دست احداث است، پس از افتتاح، بیش از یک سوم جمعیت این کلانشهر یعنی حدود ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

عنایت‌الله رحیمی، دوشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های آب و فاضلاب شیراز افزود: تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب این شهر که هم ‌اینک مراحل پایانی آن در حال انجام است در روزهای آتی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی اظهار داشت: این تصفیه خانه، یکی از بزرگترین پروژه‌های تصفیه خانه‌ای کشور و به عبارتی بزرگترین تصفیه خانه جنوب کشور به شمار می‌آید.
استاندار فارس، احداث تصفیه خانه را اقدامی اثرگذار در حوزه بهداشت محیط و افزایش ایمنی شهروندان دانست و بیان کرد: احداث تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز نیز اقدامی ارزشمند برای افزایش ضریب بهداشتی شهروندان است.
رحیمی ادامه داد: پس از راه‌اندازی این تصفیه خانه، سایر مدل‌های تصفیه فاضلاب پیش‌بینی شده که از طریق جذب سرمایه‌گذار اجرایی خواهد شد.

تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز در جنوب شرقی این شهر و در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار احداث ‌شده است. طرح نهایی این تصفیه‌خانه شامل پنج سامانه است که هم ‌اینک ۲ سامانه آن برای فاز یک در شرف بهره‌برداری است و این ۲ سامانه از قابلیت تصفیه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha