رییس فنی و حرفه‌‎ای: انتصاب مدیران زن از الزامات تحقق توسعه ملی است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه توسعه منهای نقش‌آفرینی زنان دست‌نیافتنی است، گفت: در همین راستا انتصاب مدیران زن از الزامات تحقق توسعه ملی به شمار می‌رود.

علی اوسط‌هاشمی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: نیروی انسانی سرمایه اصلی کشور به شمار می‌رود و از آنجا که تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، برای رسیدن به توسعه باید به اصل شایستگی افراد توجه کرد.

وی، با بیان اینکه تحقق توسعه در گرو انسان توسعه‌یافته است، تصریح کرد: ما به توسعه‌ای می‌اندیشیم که هم زن و هم مرد در آن نقش ایفا می‌کنند از همین رو هیچ تبعیضی را همچون سایر حوزه‌ها، در این حوزه نیز نمی‌پذیریم.

اوسط‌هاشمی، با بیان اینکه ۳۰ درصد کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: باید فرصتی فراهم کرد تا بانوان نیز صلاحیت و شایستگی خود را اثبات کنند و در صورت برخورداری از توانمندی لازم ارتقای شغلی پیدا کرده و به مناصب مدیریتی دست پیدا کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای در ادامه به ظرفیت‌های این سازمان در راستای تحقق  جهش تولید اشاره کرد و گفت: این نهاد با تقویت آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آفرینی برای جوانان و نوجوانان می‌تواند در مسیر تحقق شعار سال ظرفیت‌های قابل‌توجهی ایجاد کند.

به گفته اوسط‌هاشمی، هدف و برنامه اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور این است که مهارت، جامعه‌پذیر و جامعه‌محور  شود و گستردگی آن از مرزهای جنسیتی عبور کند.

وی، مشارکت بین‌بخشی را لازمه پیشبرد بهتر برنامه‌ها دانست و گفت: آموزش و پرورش، آموزشگاه‌های آزاد، اتاق اصناف، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و نظام مهندسی جزو شرکای مهم سازمان فنی و حرفه‌ای به شمار می‌روند که شایسته است در این خصوص همراهی و همراهی مناسبی در استانها شکل گیرد.

اوسط‌هاشمی با تاکید بر عمومیت‌بخشی مهارت‌ها در استان‌های کشور، خاطر نشان کرد: امید است در چهارمحال و بختیاری نیز همانند سایر استانها هر نیروی جویای کار دارای یک مهارت باشد و بتواند از مهارت خود شغل و کسب و کار ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، در این آیین فرانک کبیری دهکری به عنوان مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات قهرمان آماره مدیرکل سابق این اداره‌کل قدردانی شد.

افزایش تعداد مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی یکی از وعده‌ها و برنامه‌های مهم دولت دوازدهم به شمار می‌رود که برای تحقق آن دستورالعملی از رییس‌جمهوری به دستگاه‌ها ابلاغ شد که طبق آن تا پایان برنامه ششم توسعه دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا ۳۰ درصد کرسی‌های مدیریتی‌شان را به زنان اختصاص دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha