مرگ سه عابر پیاده در کرمانشاه هشداری برای رانندگان متخلف است

کرمانشاه - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با انتقاد از بی‌توجهی برخی رانندگان متخلف در خصوص عدم رعایت سرعت مطمئنه در ساعات پایانی شب، گفت: به خاطر همین موضوع سه عابر پیاده در پنج روز اخیر جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ «فضل‌الله شیری» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: مرگ این شهروندان در سوانح رانندگی که ۲ مورد آن در ساعت پایانی شب و ابتدایی بامداد رخ داده بیانگر این است که باید فرهنگ رانندگی خود را تغییر داده و در هر ساعتی از شبانه‌روز خود را مکلف به رعایت قانون بدانیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد تصور می‌کنند در ساعات پایانی شب و با خلوت شدن خیابان‌ها می‌توانند به هر شیوه و با هر سرعتی که دوست دارند رانندگی کنند.

سرهنگ شیری تصریح کرد: نتیجه این بی‌مبالاتی و احساس تسلط کاذب در رانندگی نتیجه‌اش فوت سه عابر پیاده بی‌گناه در پنج روز اخیر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه افزود: در آخرین مورد ساعت ۱۰ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه – ۲۶ خرداد) کودک چهار ساله‌ای به نام "عماد" قربانی جنون سرعت یک راننده بی‌احتیاط شد و جانش را از دست داد.

وی با بیان اینکه این حادثه در چهار راه جوانشیر به سمت میدان وکیل آقا رخ داد، یادآور شد: یک دستگاه پراید با سرعت زیاد در حال حرکت بود که با ۲ عابر پیاده که مردی ۳۵ ساله و پسربچه چهار ساله وی به شدت برخورد و آنها را زیر گرفت.

سرهنگ شیری ادامه داد: بر اثر این برخورد کودک چهار ساله جان خود را از دست داد و پدر وی نیز زخمی و به مراکز درمانی منتقل شد.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: کارشناسان ما علت وقوع این حادثه را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به خاطر سرعت غیرمجاز اعلام کردند.

وی گفت: پلیس راهور به صورت جدی با این دسته از رانندگان که امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد برخورد و علاوه بر اعمال قانون خودروهای آنان را توقیف می کند.

سرهنگ شیری در پایان و با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۸ نفر بر اثر سوانح رانندگی درون شهری در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند، گفت: ۸۱ نفر آن ها را عابران پیاده تشکیل می دادند.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha