۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 83821203
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار: احتمال شیوع موج جدید کرونا در ایلام وجود دارد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: استان ایلام هنوز وارد پیک ابتلا به کرونا نشده است اما احتمال شیوع موج دوم این ویروس در استان وجود دارد بنابراین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پایبندی به پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به وضعیت قرمز سه استان همجوار ایلام شامل کرمانشاه، لرستان و خوزستان، بازگشایی صنوف و باشگاه‌های ورزشی و همچنین آغاز فعالیت مرز تجاری مهران و تردد کامیون‌های ترانزیتی امکان افزایش ابتلا به کرونا در استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: بر این اساس برگزاری مراسم‌های ختم، عروسی و هرگونه برنامه‌ای که به تجمع مردم منجر شود ممنوع است، امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها نیز با یک هفته تاخیر برگزار و تا حد امکان دروس نظری که نیاز به حضور دانشجویان در سر جلسه امتحان ندارد به صورت مجازی برگزار شود.

وی یادآور شد: دانشگاه‌هایی که از مرکز ملزم به برگزاری امتحان به صورت حضوری هستند باید با ارائه مستندات به دانشگاه علوم پزشکی، رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با حضور ناظر و کارشناسان بهداشتی امتحانات دانشجویان را برگزار کنند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: بازگشایی تالارها و برخی دیگر از مجتمع‌ها و صنوف تجاری و خدماتی منوط به اجازه ستاد ملی کروناست و در صورت بازگشایی این اماکن باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی در خصوص این اماکن به صورت جدی پیگیری شود و بررسی بیمه صنوف آسیب دیده از کرونا یا واحدهای صنفی فاقد بیمه و پرداخت بیمه این گروه‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی با حضور افراد متخصص و مرتبط با آن نمایشگاه و به صورت محدود باشد و در مورد زندانیان واجد شرایط مرخصی هم با صلاح‌دید مقام‌های قضایی مرخصی این افراد تا پایان خرداد و در صورت لزوم تا تیرماه تمدید شود و برای ساماندهی نیز معتادان مقرر شده است با رایزنی سپاه استان، قرارگاه خاتم یک مجتمع در منطقه چنگوله برای نگهداری معتادان در نظر بگیرد.

وی در مورد تست‌های گرفته شده از افراد هم توضیح داد: به طور میانگین هر روز از ۲۰۰ نفر تست کرونا گرفته می‌شود که این امر بیانگر تقویت استان ایلام در تست‌گیری از مراجعان و افراد مشکوک است و تاکنون ۸۱ درصد از مبتلایان استان بهبود یافته‌اند و میزان فوتی‌های استان نیز کاهش محسوس داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha