فتاح: پروژه‌های بنیاد مستضعفان براساس دانش ایرانی به پیش می‌رود

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد اعتقادی به تحریم‌ها ندارد و تمام  پروژه‌های خود را بدون اعتنا به تحریم و بر اساس دانش ایرانی به پیش می‌برد.

سید پرویز فتاح پنجشنبه شب در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات و عملکرد بنیاد مستضعفان در مشهد افزود: برنامه‌های این بنیاد بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب با موضوع "تحول" و همچنین نامگذاری سال جاری با عنوان "جهش تولید" اجرا می‌شود و کف رشد اقدامات خود را نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: این بنیاد معتقد است دستگاه قضا به نفع مستضعفان و محرومان با هر متخلف در هر مقامی باید برخورد جدی داشته باشد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: با شیوع کرونا این بنیاد با هماهنگی نهادهای مرتبط و دولت فعالیت‌ها و کمک رسانی خود را انجام داده است.  
وی افزود: در شرایط کرونایی که به اقتصاد کشور و این استان صدمه جدی وارد کرده است، این بنیاد حتی در سطح ملی هم حتی یک نفر را از کار خود خارج نکرده است و اعتقاد داریم که در اوج مشکلات باید از شرایط موجود به نحو مناسب استفاده کرد تا برای نظام فرصت مناسبی ایجاد شود.
فتاح ادامه داد: بر همین اساس این بنیاد هزینه اجاره املاک خود را در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت به موجران خود بخشیده است.
وی گفت: بیشترین کمک بنیاد مستضعفان بعد از استان سیستان و بلوچستان به استان خراسان رضوی بوده است.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به شهرستان‌های استان خراسان رضوی، شهر مشهد و حاشیه آن با یاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و همچنین دفاتر ائمه جمعه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان به صورت سنتی در استان خراسان رضوی ریشه دارد و مسائل مختلفی از جمله در امور ملکی این سرزمین از طریق مزایده پیگیری می‌شود.
فتاح گفت: این بنیاد تصمیم دارد در امور ملکی به نفع مردم تصمیم گیری شود و بر این موضوع توصیه اکید دارد و همچنین در پروژه‌های سنگین کارخانه کنسانتره فولاد و معدن آهن در شهرستان‌های خواف و سنگان استان خراسان رضوی سرمایه گذاری کرده است.
وی افزود: کارخانه کنسانتره فولاد با برآورد سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریالی تا امروز حدود ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته و اگر به ۹۲ درصد پیشرفت برسد قابل افتتاح و تولید کنستانتره خواهد بود.

رییس بنیاد مستضعفان به بازدیدهای خود از پروژه‌های این بنیاد در استان خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: هدف بنیاد مستضعفان، توسعه و تکمیل این پروژه‌هاست که تا سال ۱۴۰۰ هیچ پروژه نیمه تمام در مشهد و استان وجود نداشته باشد.
وی گفت: پروژه های دامداری، کشاورزی و گلخانه‌ای این استان در مسیر امنیت غذایی طراحی شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم به صادرات انواع میوه از مبداء این استان دست یابیم.
فتاح افزود: همچنین پروژه عمرانی "فیروزه شرق مشهد " که متروکه بود، اکنون با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در مسیر تکمیل قرا دارد و امیدواریم این پروژه تجاری، اداری و مسکونی در نیمه دوم سال جاری مورد افتتاح قرار گیرد. در این پروژه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که سرمایه ساخت آن از محل پیش فروش واحدها باز می‌گردد.
وی به اقدامات بنیاد علوی که در مسیر محرومیت زدایی انجام می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: اسناد مربوط به املاک علوی در این استان حدود سه هزار و ۸۰۰ فقره بوده که یک هزار و صد فقره آن که به زودی تکمیل می‌شود با کمترین رقم دریافتی از مردم مستضعف به آنها تحویل داده خواهد شد.
رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مورد مسکن خانواده‌های ‌دارای بیش از ۲ معلول نیز گفت: اقدامات خوبی در گذشته با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده بود که حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای هزینه های آن پرداخت شده است.
وی همچنین به دیدارهای خود با مسوولان استانی اشاره کرد و افزود: در این جلسات پیشنهادهایی در باره حاشیه شهر مشهد و احداث مسکن برای محرومان به مسوولان استان داده شد که اگر منتج به تهیه صورتجلسه و مشخص شدن نقش این بنیاد شود به خوبی می‌تواند یاریگر باشد زیرا بنیاد مستضعفان قصد دارد در برنامه‌های مشارکتی به گونه‌ای عمل کند تا با هم‌افزایی، منتج به نتیجه قابل قبول گردد.
فتاح ادامه داد: پیشنهاد دیگر در مورد محل اقامت زائران مددجوی کمیته امداد سراسر کشور است که برای زیارت به مشهد می‌آیند. در گذشته زمین‌هایی برای ساخت اماکن مناسب این افراد در نظر گرفته شد که با توجه به افزایش هزینه‌ها تاکنون تکمیل نشده است و اگر این پروژه در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گیرد با هزینه این بنیاد تکمیل و سپس مدیریت آن در اختیار کمیته امداد قرار خواهد گرفت.  
وی به الگوی مثلث توسعه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در زمان استانداری آقای رزم حسینی در کرمان، شهرستان قلعه گنج به عنوان الگو برای این طرح در نظر گرفته شد و اکنون ما نیز قصد توسعه این الگو را به همراهی ایشان در استان خراسان رضوی داریم و به همین منظور نقاطی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به ما پیشنهاد شده است تا بنیاد با در نظر گرفتن شرایط بومی و استعداد مردم منطقه نسبت به سرمایه گذاری امکان برنامه ریزی داشته باشد.
رییس بنیاد مستضعفان در مورد شرکتهای زیر نظر بنیاد در استان خراسان رضوی که امکان حضور در بازار سرمایه را دارند نیز افزود: هم اکنون ۲۲ درصد یکی از شرکت های زیر مجموعه این بنیاد در امر دامداری در بازار فرابورس حضور دارد.
وی ادامه داد: پروژه سنگان هنوز تکمیل نشده است و اگر امسال به بهره‌برداری برسد و پروژه کنسانتره فولاد به سود دهی مناسب برسد امکان ورود آن به بازار سرمایه وجود خواهد داشت.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha