۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 83817211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف از اجرای طرح حامی، ارتقای کیفیت آموزش در مناطق محروم است

قزوین- ایرنا- مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح حامی (خواهر خواندگی) به منظور گسترش عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به فرآیند آموزش مدارس متوسطه مناطق محروم کشور در دستور کار قرار گرفته است.

فرحناز مینایی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح برای اولین بار سال ۹۷ در ۱۰ استان به صورت پایلوت اجرا شد، افزود: با توجه به نتایج مثبت اجرای آزمایشی طرح حامی درصدد برآمدیم آن را با تدوین نظام نامه و برنامه ریزی اصولی در تمامی استان‌های کشور اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه طرح حامی در برخی مدارس کشور در حال اجرا است، اظهار داشت: به موجب این طرح، مدارس برخوردار در یک پیوند عاطفی و دوستانه، حمایت از مدرسه‌ای غیربرخودار را بر عهده گرفته و در ابعاد مختلف، آموزشی، مالی، پرورشی و فرهنگی اقدام به تبادل تجربیات و دستاوردهای خود می‌کنند.

مینایی پور با بیان اینکه از مهم‌ترین اسناد بالادستی قابل استناد در اجرای این طرح، سیاست‌های کلی سند تحول بنیادین آموزش ‌و پرورش است، افزود: در اجرای این طرح، تمام استان‌های کشور می‌توانند بنا به ظرفیت و قابلیت استان، تعدادی از مدارس خود را براساس ملاک‌ها و معیارهای شیوه‌ نامه طرح حامی، خواهر خوانده کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش، اضافه کرد: اجرای این طرح در سه مدل حمایت مدرسه از مدرسه، حمایت خیران از مدارس و حمایت نهادهای دولتی و غیر دولتی از مدارس طراحی‌ شده که در حال حاضر تمرکز اصلی بر اجرای مدل اول یعنی حمایت مدارس از مدارس مورد تاکید است.

مینایی پور با بیان اینکه طرح ملی حامی، یک برنامه کاملا مردمی است، خاطر نشان کرد: از اثرات مثبت این طرح می‌توان به ارتباطات و تعاملات فرهنگی و پیوند اقوام در استان‌ها اشاره کرد که با مشارکت اقشار مختلف جامعه شاهد تحقق آنها هستیم.

این مسوول در ادامه به اجرای طرح کودک‌یاری در مدارس اشاره کرد و گفت: به دلیل کاهش جمعیت و فرزندآوری در خانواده‌ها از سال تحصیلی جدید، طرح آموزش کودک‌یاری ویژه دانش آموزان کلاس ۱۱ پایه دوم متوسطه را در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی را برای تربیت و آموزش دانش آموزان برداریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha