۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83816774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای نخستین بار اعتبار ارزی دریافت کرد

شیراز- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد: افزایش اعتبار تجهیزاتی این دانشگاه به ۲۱۲میلیارد تومان در سال جاری رسید و این دانشگاه برای نخستین بار اعتبار ارزی دریافت کرد.

سیدحیدر میرفخرالدینی چهارشنبه در نشست شورای اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برای استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: توجه به موضوع‌های پژوهشی از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی افزود: با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تسهیلات مناسبی در اختیار امور پژوهشی این دانشگاه قرار گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در دانشکده‌های فنی گفت: در این زمینه مهم‌ترین اصل، تجهیز هدفمند همراه با سرعت عمل است که با تشکیل کارگروه‌های خرید تجهیزات کارگاهی در مراکز استان‌ها، محقق خواهد شد.

 وی ادامه داد: سیاست این دانشگاه عدم تمرکز خرید تجهیزات است؛ به‌گونه‌ای که مبنای اصلی خرید را براساس نیازهایی قرار می‌دهیم که در استان‌ها مصوب شده است.

تجهیز آزمایشگاه مرکزی در چهار استان کشور صورت می‌گیرد

میرفخرالدینی همچنین درباره ایجاد کارگاه و آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه فنی کشور گفت: تجهیز آزمایشگاه‌های مرکزی در مراکز استان‌ها در دست اقدام است که به‌جز تهران سه استان دیگر که متناسب با شرایط جغرافیایی و آمایش سرزمینی از طرح‌های مناسبی برخوردار بوده‌اند و خیران را نیز در توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها مشارکت دهند، در اولویت قرار می‌دهیم.

این مقام مسوول در دانشگاه فنی توسعه مهارت‌ها در مراکز رشد را از اولویت‌های سال جاری این دانشگاه برشمرد و گفت: باید به‌گونه‌ای فعالیت‌ و برنامه‌ریزی کرد تا هسته‌های فناور نیز شکل گیرد.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: همچنین مراکز رشد باید منجر به تشکیل  شرکت دانش‌بنیان شوند که این مهم در رشته‌های نرم افزاری براساس دستورالعمل‌های موجود در معاونت علمی و فناوری با تشکیل صنایع خلاق تحقق می‌یابد.

میرفخراالدینی در بخشی دیگر از سخنان خود از ابتکار و خلاقیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در برگزاری مسابقه استانی "فن‌ورز"  قدردانی کرد و اظهار داشت: آماده برگزاری این مسابقه به صورت ملی توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس هستیم.

مرکز رشد دانشکده فنی باهنر با ۲۲هسته فناور افتتاح می‌شود

در این نشست همچنین رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درراستای توسعه امورپژوهشی قدردانی کرد و افزود: تجهیز مرکز رشد دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز در فضایی به مساحت ۷۰۰ مترمربع با ظرفیت فعالیت ۲۲ هسته و واحد فناور در دست اقدام است.

محمد جامعی بیان کرد: در مرکز رشد دانشکده فنی شهید باهنر شیراز آماده میزبانی از شرکت‌های مختلف صنعتی و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیز هستیم تا در تعاملی مناسب تجربه‌های علمی و کاربردی را محل بحث و تبادل نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده آموزش‌های مهارتی مراکز رشد است، افزود: با راه‌اندازی مراکز رشد و کانون‌های خلاقیت و نوآوری می‌توان به دانشجویان و اساتید خلاق و مبتکر برای عملیاتی شدن ایده‌ها و حتی تجاری شدن آن کمک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha