یک مسئول: آموزش سنتی فنی و حرفه‌ای باید حذف شود

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: آموزش‌های سنتی در فعالیت‌های این مجموعه باید حذف و یا تغییر اساسی پیدا کند چرا که زمان دوره‌های حضوری گذشته و باید از فناوری روز در آموزش‌های مهارتی بهره گرفته شود.

«منصور جلیلوند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تهیه بسته‌های آموزشی هدفمند متناسب با نیاز مهارت آموزان در برنامه‌های  این اداره کل قرار گرفته تا آنان بهتر و راحت تر جذب بازار کار شوند.

وی  انسجام در آموزش‌های خصوصی مراکز فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه های این اداره کل دانست و اظهار داشت: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای باید هرسال با توجه به نیاز بازار مصرف تغییر کند و با هدفمندشدن آموزش‌ها، نتایج بهتری نصیب مهارت آموزان خواهد شد.

وی اظهار داشت: باید تصدی‌گری در فنی و حرفه ای کاهش یابد و با واگذاری اختیارات به آموزشگاه‌های خصوصی، درآمد این بخش افزایش و زیان آنان کاهش می‌یابد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، گفت: این مهم بدون جهش مهارت محقق نخواهد شد و تا زمانی که نیروها دانش و مهارت لازم را نداشته باشند، تولید جهش‌دار نیز ممکن نیست.

وی  بیان کرد: تلاش‌های مجموعه فنی و حرفه‌ای استان بر این مهم قرار دارد تا آموزش‌ها اثرگذار و تاثیر ان در جامعه قابل مشاهده باشد و در این راستا ، چابک سازی در واحدهای مهارتی مورد توجه قرار دارد و این مهم در قالب طرح سازمان فنی و حرفه‌ای و کاهش قید و بندها مورد توجه قرار گرفته است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیش از ۲۴۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.

 استان مرکزی با یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت و سه هزار کارخانه صنعتی، یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha