۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 83808435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزه‌های مکتب امام راحل فراموش‌شدنی نیست

۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۷
کد خبر: 83808435
آموزه‌های مکتب امام راحل فراموش‌شدنی نیست

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اندیشه‌های والای امام راحل بنیان فکری انقلاب اسلامی و حرکت‌های آزادی‌خواهانه جهان است، گفت: آموزه‌های مکتب امام خمینی(ره) با وجود گذشت سال‌های طولانی فراموش‌شدنی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دشمنان انقلاب به دنبال تحریف شخصیت امام راحل هستند، افزود: این توطئه آنان نیز با هوشمندی مردم و توجه ویژه نسل‌ جوان خنثی شده و آموزه‌های امام خمینی (ره) تا نسل‌ها تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در سه بُعد عقلانیت، معنویت و عدالت جمهوری اسلامی ایران را معنا کردند که این سه بُعد، شالوده اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: عقلانیت از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که همواره عاملی برای رشد و بالندگی کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه معنویت همواره سرلوحه کارها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، ادامه داد: عدالت‌محوری یکی از وجوه مهم آموزه‌های امام راحل بود که همواره برای تحقق آن تلاش می شود.

وی به تلاش امام راحل برای توسعه عدالت در کشور اشاره کرد و افزود: نهادهای متولی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سپاه و بسیج به همین منظور تاسیس شد.

 امام‌خمینی (ره) در روز بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمین چشم به جهان گشود و در روز ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

امسال سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha