عرضه ماسک و دستکش در پایانه‌های اتوبوسرانی و مترو شیراز

شیراز-ایرنا-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ضمن اعلام اجباری بودن استفاده از تجهیزات بهداشتی برای استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل این کلانشهر گفت: تمهیدات و ساختار لازم برای توزیع اقلام بهداشتی اعم از ماسک و دستکش، در پایانه‌های اتوبوسرانی، پایانه‌های درون شهری و ایستگاه مترو این شهر فراهم شده است.

مجتبی زوربخش دوشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی، گفت: این طرح برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی، در حال اجراست.

او با بیان اینکه تخصص ما حمل و نقل است و امکان تهیه و توزیع ماسک را نداریم، افزود: بر اساس توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم قرار شد شهرداری شیراز امکان فضای توزیع ماسک را در ناوگان عمومی شهر فراهم کند تا امکان عرضه اقلام بهداشتی نظیر توزیع ماسک را در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: روزانه مسافران زیادی از اتوبوس برای تردد در شهر استفاده می‌کنند و تقاضا داریم که شهروندان از مبدا حرکت خود، ماسک و دستکش به همراه داشته باشند.

او اضافه کرد: پیرو سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان اتوبوسرانی و مترو در حال انجام است.

زوربخش با اشاره به فعالیت ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز و ۱۱۰ دستگاه به صورت پشتیبانی، بیان کرد: با توجه به آغاز فعالیت مجدد اتوبوس‌ها و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ازدحام مسافران در اتوبوس‌ها و افزایش تقاضای سفر با ظرفیت حداکثری،در حال حاضر ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خدمات رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند.

او اظهار داشت: به جهت حفظ سلامت شهروندان و با توجه به احتمال شیوع بیماری کرونا و بر اساس مصوبه شهرداری شیراز و شورای شهر پرداخت کرایه نقدی حذف و مسافران بایستی کرایه خود را از کارت شهروندی پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایانه‌های مسافربری شهرداری پایانه‌های مسافربری و اتوبوس‌ها به صورت مستمر شبانه ضد عفونی می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه  فعالیت مترو و اتوبوسرانی در بازه زمانی ساعت ۶ صبح تا ۹ شب پیش‌بینی شده و به تدریج ساعت فعالیت گسترش پیدا می‌کند، گفت: از ششم خرداد، فعالیت سیستم دوچرخه‌های اشتراکی نیز بعد از حدود سه ماه تعطیلی، در شیراز آغاز شد.

زوربخش با بیان این موضوع که در بین تمام سیستم‌های حمل و نقلی بهترین سیستم استفاده از دوچرخه های اشتراکی است، افزود: رفت و آمد با دوچرخه در محیط باز و به صورت تک سرنشین موجب رعایت فاصله‌گذاری می‌شود و خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ممنوع است و هرگونه تقاضای کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: مسافران هیچ اضافه کرایه‌ای را نباید پرداخت کنند و شهروندان شیرازی می توانند هرگونه تخلف و شکایت را با ارئه پلاک و شناسانه تاکسی به شماره تلفن ۱۳۷ گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

دهم خرداد ۹۹ فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز پس از ۸۰ روز تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، از سرگرفته شد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha