۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83805107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مساجد فارس بازگشایی شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
کد خبر: 83805107
مساجد فارس بازگشایی شد

شیراز- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: تمام مساجد این استان طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز (دهم خرداد ۹۹) همراه با اقامه نماز جماعت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، شنبه اظهار داشت: در نشست امروز (دهم خرداد ۹۹) ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوب شد، تمام مساجد اعم از مناطق سفید و غیرسفید، بازگشایی شوند.

وی افزود: از امشب، نماز مغرب و عشاء در تمام مساجد استان فارس با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اقامه خواهد شد.

سلمان‌زاده تأکید کرد: شایسته است که مومنان و متدینان این استان برای حفظ سلامت خود و هموطنانشان حتماً نسبت به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پیش از این مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که نماز جمعه در ۶۲ شهر مستقر در ۳۲ شهرستان این استان که وضعیت سفید دارند، اقامه می شود. .

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با شیوع کروناست، مسوولان استانی یا مقامات شهرستان‌ها در این مورد تصمیم‌گیرنده نیستند و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس تابع اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

در پی شیوع ویروس کرونا و طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مساجد کشور به صورت موقت تعطیل شدند.

از دیروز (نهم خرداد) تا امروز (دهم خرداد ۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند، از بین مبتلایان جدید، ۴۳۵ مورد بستری و یک هزار و ۸۴۷ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند. مجموع افراد مبتلا به بیماری کرونا در کشور به ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ نفر رسیده است، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۷ بیمار جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، لارستان، اوز، گراش، فسا و جهرم بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس را دارند. شمار مبتلایان در این شهرستان‌ها سه رقمی، در ۲۵ شهرستان ۲ رقمی و در شهرستان های خرامه و بختگان تک رقمی است.

۵۹ درصد از جان باختگان کرونا در استان فارس مرد و ۴۱درصد زن بوده‌اند، میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است. بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha