۵۵ هزار مترمربع اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۵۵ هزار مترمربع اراضی ملی استان در اردیبهشت ماه امسال با هدف حفظ حقوق بیت المال از دست متصرفان خارج شد.

«محمودرضا بختیاری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  رفع تصرف اراضی ملی شامل پنج فقره به وسعت ۲۷ هزار و ۷۵۰ مترمربع به ارزش ۳۴ میلیارد ریال و اجرای حکم قضایی برای سه فقره زمین به وسعت ۲۷ هزار و ۲۵۰ مترمربع  به ارزش ریالی ۷۵۰میلیارد ریال در گستره استان است.

وی اظهار داشت: بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان ساوه به میزان ۲۰ هزار مترمربع و به ارزش چهار میلیارد ریال است.

بختیاری افزود: این رفع تصرف اراضی همچنین در شهرستان کمیجان به میزان پنج هزار مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و در اراک به میزان۲ هزار و ۷۵۰ مترمربع به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه سه فقره ابلاغ، یک تشکیل پرونده و سه مورد قلع و قمع نیز صورت گرفته است، اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان وظیفه حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع دارد و اجازه هیچ گونه دخل، تصرف، تجاوز،  ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت طلب نمی‌دهد.

بختیاری افزود: هم استانی‌ها می‌توانند به صورت شبانه روزی و از طریق شماره گیری سامانه ۱۶۵۶ گزارشات خود را در زمینه تصرفات اراضی دولتی  را از سراسر استان برای رسیدگی اعلام کنند.

 استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود ۱.۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ و  این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یکهزارو ۳۹۴  آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha