۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83378014
T T
۰ نفر
۲۷ هزار متر مربع اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

اراک - ایرنا - معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۲۷ هزار مترمربع اراضی ملی در خردادماه امسال رفع تصرف شد.

«محمد علی آقازاده» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزش این میزان زمین تصرفی، ۴۶۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت المال در زمینه املاک و با اقدامات انجام شده از طرف یگان حفاظت و همکاری ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها، رفع تصرف اراضی ملی به تعداد سه فقره به میزان ۲۶ هزار و ۷۰ مترمربع و ارزش ۴۶۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و اجرای حکم قضائی به تعداد یک فقره به میزان یک هزار و ۱۲۵ متر مربع به ارزش ریالی ۷۸۰ میلیون ریال در سطح استان انجام شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان ۲۴ هزار و۷۰ متر مربع و به مبلغ ۴۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

آقازاده افزود: تصرفات فوق در شهرهای اراک، شازند صورت پذیرفته که همه موارد از تصرفات از نوع شخصی بوده است.

وی اظهار داشت: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی وظیفه حفظ و حراست از زمین‌های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع خواهد کرد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: شهروندان در صورت مشاهده و یا اطلاع از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی مراتب را به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی به شماره ۳۳۱۳۷۲۸۱-۰۸۶ اطلاع دهند.
استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.

۶۹۹۱/‏۳۰۷۵

سرخط اخبار استان‌ها