۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83792712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۸۵ هکتار اراضی ملی استان بوشهر از تصرف زمین‌خواران آزاد شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در یک سال اخیر ۴۸۵ هکتار از اراضی ملی این استان که توسط زمین‌خواران تصرف شده بود از دست آنان خارج و به نام دولت ثبت شد.

غلامرضا منتظری روز سه‌‎شنبه در این ارتباط افزود: این اراضی در قالب ۴۴ پرونده در مناطق مختلف این استان در محاکم قضایی رسیدگی و حکم به نفع دولت صادر و آزاد سازی شده‌است.

وی اظهارداشت: امسال  برای مقابله با زمین‌خواری برنامه‌های مهم تدوین و عملیاتی شده زیرا یکی از ماموریت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مبارزه با این پدیده‌‍است که در این ارتباط با همکاری دیگر دستگاه‌ها به هیچ یک از سودجویان اجازه تصرف زمین‌های دولتی داده نشود.

منتظری ادامه داد: تاکنون سه‌هزار و ۲۳۹ پرونده حقوقی و کیفری زمین‌خواری در استان بوشهر تشکیل شده که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۱ پرونده حقوقی و یکهزار و ۳۸ پرونده کیفری است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ فقره احکام زمین‌خواری به میزان یکهزار و ۵۳۲ هکتار صادر شد که ارزش اقتصادی آنها ۲۰۴ میلیارد ریال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پنج‌هزار پرونده کمیسیون ماده واحده نیز تکمیل و در نوبت رسیدگی است.

وی یادآور شد: ۱۴ فقره پرونده نیز در حوزه حریم ۶۰ متری دریا تشکیل که سه رای به نفع دولت صادر شده و ۱۱ فقره در حال رسیدگی است.

منتظری ادامه داد: نرم حفاظت از اراض ملی در کشور به ازای هر ۱۵ هزار هزار هکتار باید یک مامور حفاظت وجود داشته باشد که این میزان در استان بوشهر برای هر ۳۵ هزار هکتار یک نیرو است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر تمامی نیروهای حفاظت از اراضی طرحی هستند و نیاز به حمایت ویژه دارند.

منتظری اظهار داشت: در بحث امکانات نیز نیاز است یگان خودرویی حفاظت اراضی تقویت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: این استان شماری همیار طبیعت نیز دارد که بنا شده ساماندهی مناسبی در حوزه آنها صورت گیرد و به صورت مستمر گزارش گیری شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha