نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۵۰
کد خبر: 83792676
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

قم - ایرنا - ممنوع بودن حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ها با بیماری‌های زمینه‌ای، نمایشگاه مجازی عکس تلاشی موفق برای جبران تعطیلی نگارخانه‌ها، فعالیت ۸۰۰ مبلغ دینی با محوریت ۱۱۰ مسجد و پلمب سه مسافرخانه غیرمجاز متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

ممنوع بودن حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ها با بیماری‌های زمینه‌ای

مدیرگروه سلامت خانواده،جمعیت ومدارس مرکز بهداشت قم گفت: حضور دانش آموزان و معلمان دارای بیماری‌های زمینه‌ای ازجمله دیابت، آسم، بیماری قلبی عروقی، تنفسی، ‌فشارخون و سرطان درمدرسه ممنوع است.

مریم خاکبازان درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین دانش‌آموزانی که بیماری‌های خودایمنی دارند و یا داروهای "ایمونو ساپرسیو" مصرف می‌کنند، باید تا اطلاع ثانوی از حضور در مدارس خودداری کنند.

فعالیت ۸۰۰ مبلغ دینی با محوریت ۱۱۰ مسجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: با توجه به وجود شرایط کرونایی طرح تبلیغ محله‌ها با اعزام بیش از ۸۰۰ مبلغ دینی و با محوریت ۱۱۰ مسجد قم توسط جهاد اجتماعی نور درحال اجراست.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی افزود: امسال با توجه به این‌که اجتماع‌های انسانی درماه مبارک رمضان در مسجدها با محدودیت‌هایی مواجه است، خدمات تبلیغی در محله‌ها و با مراجعه مبلغان دینی به منازل شهروندان ارائه می‌شود.

نمایشگاه مجازی عکس تلاشی موفق برای جبران تعطیلی نگارخانه‌ها

مدیر نگارخانه فرهنگ و رییس انجمن عکاسان قم گفت: ایجاد نمایشگاه مجازی عکس و انتشار آثار برگزیده عکاسان استان، تلاشی موفق برای جبران تعطیلی نگارخانه ها ناشی از شیوع کرونا بود.

ابراهیم سلیمانی درگفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به مصوبه شورای ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی تمام زیرساخت های فرهنگی از جمله نگارخانه ها درتمام استان‌های کشور از جمله قم افزود: با تصویب تعطیلی تمام مجموعه‌های فرهنگی و ممنوعیت هر گونه فعالیت این مکان‌ها از اسفندماه ۹۸، فعالیت در نگارخانه فرهنگ نیز به حالت تعلیق درآمد.

پلمب سه مسافرخانه غیرمجاز متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

رییس پلیس امنیت عمومی قم، با اشاره به این‌که سه مسافرخانه و هتل آپارتمان غیرمجاز متخلف در قم پلمب شد، گفت: متصدی این واحدهای صنفی برخلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا واحدهای صنفی خود را باز گذاشته و به مشتریانش خدمات اقامتی ارائه می‌کردند.

سرهنگ پیام کاویانی در گفت وگویی افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به بازدید و نظارت از واحدهای صنفی در شهر قم پرداختند.

برگزاری کنگره بین‌المللی قدس شریف به‌صورت مجازی

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور سخنرانانی از ۱۸ کشور به صورت مجازی در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۴ و ۲۵ رمضان برگزار می شود.

در این همایش شخصیت های برجسته جهان اسلام از جمله شیخ عیسی قاسم از بحرین و شیخ بدرالدین حسون مفتی سوریه و همچنین مسئولانی از جریانات مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله در این همایش سخنرانی می کنند.

کرونا دروغین بودن قدرت غرب و آمریکا را بر همگان آشکار ساخت

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، همچنین در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به مشکلات غرب در مواجهه با کرونا، گفت: هنوز چند روز از شهادت حاج قاسم سلیمانی نگذشته بود که توفان بیماری واگیردار کرونا در دنیا آغاز شد و دروغین بودن قدرت غرب و آمریکا را بر همگان آشکار ساخت، زیرا کشورهایی که خود را پیشگام تمدن جهانی می پنداشتند، به سرقت ماسک و تجهیزات پزشکی از همدیگر روز آوردند و افکار عمومی جهان نیز این واقعیت را مشاهده کرد و کشورهایی که تاکنون به همبستگی خود افتخار می کردند، در این بحران از ارائه خدمات و تجهیزات به هم پیمانان خود امتناع کردند و این گونه دلیل آوردند که خودشان بیشتر به این لوازم نیازمند هستند.

برگزاری همایش مجازی فلسطین به‌صورت مجازی

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه، در نخستین نشست علمی بررسی عملکرد حوزه در مقابله با رژیم صهیونیستی، با ارایه گزارشی از عملکرد حوزه در رابطه با موضوع فلسطین گفت: همایش مجازی فلسطین در ۲ روز با حضور شخصیت ها و چهره های بزرگ جهان اسلام از کشورهای ایران، سوریه، بحرین و آمریکا در فضای مجازی برگزار می شود.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha