۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 83787925
T T
۱ نفر
صربستان و ایران در امور بین المللی از یکدیگر حمایت می‌کنند

اروپا| بلگراد-ایرنا- وزیر کار، امور اجتماعی و رزمندگان صربستان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن خوش آمد به وی و آرزوی موفقیت او در دوره فعالیت دیپلماتیک در بلگراد گفت: صربستان و ایران دو کشور دوست هستند و در مسایل بسیار در امور بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، «زوران جورجویچ» روز پنجشنبه در دیدار با «رشید حسن پور» ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر ایران در فعالیت های دیپلماتیک افزود: صربستان از سیاست اصولی تهران در مساله به رسمیت نشناختن اعلام یکجانبه استقلال کوزوو و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور تشکر و قدردانی می‌کند.

وزیر کار و امور اجتماعی صربستان در این نشست با اشاره به همکاری های صربستان و ایران در وزارت خانه تحت نظر وی، یادآور شد که تفاهم نامه همکاری در زمینه کار، امور اجتماعی، بیمه و تامین اجتماعی که باید در آینده به امضا برسد در مرحله پایانی قرار دارد.

وی همچنین تاکید کرد: برای ادامه گسترش همکاری در بسیاری از موضوعات مورد علاقه دو کشور، فضای مساعد  هموار است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن  اشاره به استقلال عمل صربستان در عرصه روابط خارجی، از تلاش های وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری صربستان به عنوان نماینده دولت این کشور برای تقویت همکاری های دوجانبه قدردانی کرد.

حسن پور تصریح کرد: طرف های ایرانی با وزارت کار و امور اجتماعی علاقمند به آغاز همکاری تبادل تجربیات خود در زمینه هایی مانند امور زنان و خانواده و قائل شدن تسهیلات برای شهروندان دو کشور هستند.

 سفیر ایران همچنین در این ملاقات بر امضای توافق نامه در زمینه تامین اجتماعی تاکید کرد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران سه شنبه 23 اردیبهشت استوار نامه خود را تقدیم «آلکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha