۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۰۸
کد خبرنگار: 1195
کد خبر: 83787097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرسختی ترامپ در مقابل هشدارها پیرامون بازگشایی زودهنگام مدارس

تهران- ایرنا- رییس جمهوری آمریکا هشدارها پیرامون بازگشایی زودهنگام مدارس و فعالیت‌های اقتصادی را غیرقابل پذیرش دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه درباره هشدار «آنتونی فائوچی» مقام ارشد بیماری‌های عفونی این کشور پیرامون بازگشایی زودهنگام مدارس گفت: این پاسخ برای من قابل پذیرش نیست، به ویژه وقتی صحبت بازگشایی مدارس به میان می‌آید.

فائوچی روز سه‌شنبه در یک نشست شهادت‌دهی در سنای آمریکا در پاسخ به چگونگی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز سال جاری، با تاکید بر اینکه  این مسأله به عوامل مختلف از جمله انجام آزمایش کرونا بستگی دارد، گفت: فکر می‌کنم که بهتر است مراقب باشیم. 
فائوچی که ریاست موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را برعهده داشته و عضو کارگروه مقابله با کرونا کاخ سفید است، هشدار داد که درباره رفع تعطیلی و محدودیت‌های اقتصادی باید محتاطانه عمل شود، چراکه ممکن است منجر به ایجاد موج‌های جدید شیوع کرونا شود.

این در حالی است که ترامپ بامداد پنجشنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت تنها چیزی که می‌تواند بپذیرد این است که آن دسته از استادان دانشگاه و معلمان مدارس که سنشان از مقدار مشخصی بالاتر است، در کلاس‌های درس حاضر نشوند.

رییس جمهوری آمریکا که رشد اقتصادی را مبنای شعارهای انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور در ماه‌های آینده قرار داده، ایالت‌های آمریکا را تشویق به ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی و بازگشایی مراکز آموزشی می‌کند.

براساس آخرین آمارها تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر در آمریکا به کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از ۸۵ هزار نفر جان خود را براثر آن از دست داده‌اند. این در حالی است که تنها حدود ۳۱۰ هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha