تریبون‌داران به بهانه نقد نباید به شیپور نااُمیدی بدمند

همدان- ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان همدان گفت: تریبون‌داران نباید به بهانه نقد به شیپور نااُمیدی بدمند بلکه باید امیدآفرینی کند.

محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در دیدار با اعضای مجمع فعالان رسانه ای انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تریبون داران هنگام نقد هر موضوع یا دستگاهی باید به تمامی وجوه آن دقت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نقد و مطالبه گری به دور از اهداف شخصی و منفعت گرایی افزود: حرکت مجمع فعالان رسانه‌ای انقلاب در مسیر صحیح مطالبه گری آرمان‌های والای انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب یک ضرورت است.

رییس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: تبعیض در اجرای قانون مهمترین عامل انحراف و بروز چالش در گفتمان انقلابی است بنابراین باید در تعیین مسیر حرکت توجه داشت که هیچگونه انحرافی به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: رسانه به عنوان یک تیغ ۲ لبه با پرداختن به اصلاحات، عامل بروز آسیب به جامعه نشود.

عدالتخواه ملاک تعیین اولویت های مطالبه گری توسط رسانه های انقلابی را نیاز های اساسی کشور و مطالبات عمومی دانست و تاکید کرد: یکی دیگر از رسالت های مهم رسانه های انقلابی ایجاد گفتمان است که می تواند موجب اصلاح یا ارتقای رفتار های اجتماعی و در کاهش ورودی پرونده به مراجع قضائی نیز نقش قابل توجهی را عهده دار شود.

وی از تعداد افراد زندانی در استان انتقاد کرد و گفت: این میزان زندانی متناسب با روحیه اسلامی و اخلاقی حاکم بر فضای استان نیست و رویکرد رسیدگی های قضائی باید به سمت استفاده از مجازات های جایگزین در مواجهه با جرائم مهم اصلاح شود.

رییس‌کل دادگستری استان همدان از صدور بالغ بر ۳۴۱ هزار ساعت خدمات عمومی جایگزین حبس و اجتناب از یک هزار و ۷۰۰ ماه اعمال حبس برای افراد در غالب استفاده از مجازات های جایگزین در ماه های اخیر خبر داد که علاوه بر جلوگیری از صدمات ناشی از زندان برای افراد و خانواده های آنها منجر به ارائه خدمت مثبت رایگان برای اجتماع می شود.

عدالتخواه ادامه داد: به دنبال تشکیل ستاد تألیف قلوب و کمیته های معین آن شامل مصلحین و معتذرین، حل اختلاف و ایجاد مصالحه در هر جمع و صنف، بدون ایجاد هیچگونه تشکیلات و ساختاری به عهده افراد مورد اعتماد و اطمینان همان صنف و گروه محول شد و به جای محاکمه و مجازات فرد که تاثیری در اصلاح او ندارد با عذر خواهی یا مصالحه علاوه بر مرتفع کردن مشکل، رضایت بزه دیده جلب می شود.

وی اظهار داشت: ۱۰ درصد جرائم شایع استان را به جای رسیدگی های قضایی می توان با مداخله افراد مصلح به نحو مطلوبی که حتی منجر به ایجاد محبت و دوستی بین دو طرف شود حل و فصل کرد.

وی از اصحاب رسانه خواست با ورود مسوولانه و منصفانه به مسائل و معضلات اجتماعی و تعامل قانونمند با رسانه ها و ادارات، یاری رسان مجموعه های قضائی در محقق کردن ارزش های مقدس انقلاب اسلامی و فرمایش های رهبر معظم انقلاب باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha