۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 83777039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ معلم نمونه پلدشت تجلیل شدند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۲
کد خبر: 83777039
۲۲ معلم نمونه پلدشت تجلیل شدند

ارومیه- ایرنا- ۲۲ معلم نمونه شهرستان پلدشت در مراسمی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور جمعی از مسوولان این شهرستان تجلیل شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه‌شنبه در این آیین اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه‌ای مترقی و در حال توسعه داشته باشیم باید توجه به نیازهای آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.

محمدرضا عبدالرحیمی با بیان اینکه معلم انسان‌ساز است و می‌تواند با تربیت انسان‌های بزرگ و اثربخش جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهد اضافه کرد:‌ یکی از اهداف بعثت انبیا تزکیه و تعلیم انسان‌ها بوده و این چنین است که از معلمی به عنوان شغل انبیا نیز یاد می‌شود.

وی افزود: معلم با ازخودگذشتگی و ایثار خود تلاش می‌کند تا با همه مشکلات موجود رسالت تربیت و تعلیم فرزندان‌مان را در هر شرایط انجام دهد که نمونه بارز آن در ایام کرونایی فعلی است که با ایثارگری‌های خود در در امر آموزش همچنان پابرجا هستند.

وی بیان کرد:‌ هفته معلم نه تنها برای تکریم مقام معلم بلکه تقدیر از جایگاه دانش، اندیشه، خردورزی و آموزه‌های اخلاقی است که با دلسوز و عاشقانه در راه پیشرفت جامعه تلاش می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن به کارگرفتن تمام تلاش خود برای ایفای ماموریت‌های کلان در کمک به تقویت اقتصاد ملی و پیوند اقتصاد ملی با اقتصادهای بین‌المللی و منطقه‌ای نقش مهمی در عمران و آبادانی منطقه ایفا کرده است افزود: برای رسیدن به چشم‌انداز ایجاد الگوی حکمرانی مطلوب اسلامی در منطقه نیازمند برخورداری و تربیت شهروندانی خوب هستیم که این مهم برعهده معلمان است.

۴۱ درصد دانش‌آموزان پلدشت تحت پوشش شبکه شاد

مدیر آموزش و پرورش پلدشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش با وجود شیوع بیماری کرونا، تعطیل نشده است گفت: ۴۱ درصد دانش‌آموزان با کمک ۸۷ درصد معلمان این شهرستان تحت پوشش شبکه شاد به عنوان جایگزین آموزش حضوری هستند.

احمد قربانی افزود: بیش از ۹ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در این شهرستان مشغول کسب علم هستند و ۶۲۱ همکار فرهنگی امر تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز را در ۱۱۲ مدرسه برعهده دارند.

وی اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس این شهرستان، ۳ هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی نیز در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته، ۶ مدرسه با ۱۸ کلاس درس در پلدشت با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال و با مشارکت خیّران، سازمان منطقه آزاد ماکو، بنیاد علوی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان احداث شده است که نقش مهمی در بهبود وضعیت آموزشی در این منطقه داشت.

مدیر آموزش و پرورش پلدشت با بیان اینکه در سال گذشته ۵ دانش‌آموز در این شهرستان رتبه زیر هزار داشته و ۲۳ نفر نیز در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شده‌اند گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این اداره در سال گذشته در شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه دوم استان را کسب کرد.

در این آیین از ۲۳ معلم نمونه این شهرستان با اهدای لوح تجلیل شد.

پلدشت یک از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است که در داخل منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha