۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۳۹
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 83776986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان:کرونا موجب بروز ظرفیت سمن‌های جوان استان شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سمن‌ها از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار هستند و شیوع بیماری کرونا این فرصت را ایجاد کرد تا سمن‌های جوان استان ظرفیت‌های خود را بروز دهند.

به گزارش ایرنا افشین حیدری روز سه‌شنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان که در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار داشت: در بحران کرونا نیز سازمان های مردم نهاد وارد کار شدند و اقدامات ارزشمند و موثری را انجام دادند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان تشکل‌‎های برآمده از دل جامعه، ظرفیت‌های بالایی برای مدیریت حوادث و بحران‌های مختلف دارند گفت: مردم به انجمن های مردمی بسیار اعتماد دارند چرا که آنها همیشه به شکل خودجوش به میدان آمده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: با توجه به استرس و اضطرابی که بیماری کرونا در بین مردم به وجود آورده است، سمن‌های جوان استان می‌توانند با مشاوره خوب و برنامه آموزشی، جامعه را از استرس و ناامیدی دور کنند.

وی ضمن قدردانی از راه اندازی پویش‌های مختلف برای مقابله با کرونا از سوی سمن‌های جوان استان افزود: ارزش کار سمن‌های استان کمتر از جهادگران حوزه سلامت نیست چراکه آنها از شروع بیماری کرونا به صورت داوطلبانه وارد کار شده و کمک رسانی کردند. جامعه ورزش و سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان سهم بزرگی در این زمینه داشته اند. 

حیدری در پایان گفت: کرونا مشکلات بسیاری در جامعه به وجود آورده و بسیاری از صنوف و همچنین مجموعه ورزش و جوانان را تحت تأثیر قرار داده است. امیدواریم با یاری خداوند متعال هر چه زودتر این ویروس خطرناک از بین برود و مجددا شاهد برگزاری فعالیت های ورزشی در کشور باشیم.

در ادامه سهام حردانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا در کشور موجب فعال شدن هر چه بیشتر سمن‌ها و خدمت رسانی آنها به مردم استان شده است گفت: بیش از ۱۳۰ سمن در خصوص مقابله با شیوع کرونا در استان فعال و مشغول ارائه خدمت به هم استانی‌ها هستند.

وی  تولید ماسک، برگزاری مسابقات آنلاین، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی را جزو اقدامات صورت گرفته توسط سمن‌های جوان استان عنوان کرد و گفت: همچنین طی ۲ مرحله بیش از ۱۰ هزار بسته حمایتی مواد غذایی توسط سمن‌های استان در مناطق محروم توزیع شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در خصوص مراکز مشاوره و برنامه آنها در سال جاری گفت: بنا داریم در راستای تحکیم بنیان خانواده، آموزش لازم در خصوص مهارت‌های زندگی و جلوگیری از کودک همسری در مناطق مختلف استان خصوصا مناطقی که زندگی سنتی‌تری دارند، اجرایی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha