تشکیل ۱۴۵ پرونده قاچاق کالاهای بهداشتی در همدان

همدان - ایرنا - دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: ۱۴۵ فقره پرونده قضایی پس از شیوع ویروس کرونا برای متخلفان در حوزه تهیه و توزیع کالای قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی در این استان تشکیل شد.

حبیب مومیوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پس از همه گیری ویروس کرونا در کشور و استان، قاچاق اقلام مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه اقلام بهداشتی شدت بیشتری گرفت.

وی اضافه کرد: در این بین عده ای دنبال احتکار اقلام بهداشتی برای گران کردن آن و برخی نیز دنبال قاچاق این قبیل مواد مورد نیاز مردم بودند البته تدابیری برای پیشگیری از جلوگیری از کمیاب شدن اقلام بهداشتی در استان صورت گرفت.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان توضیح داد: اولویت توزیع اقلام بهداشتی ابتدا کادر سلامت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا و مراقبت از بیماران قرار دارند در ادامه کارگران فعال در واحدهای تولیدی و پاکبان ها سپس عامه مردم بودند.

مومیوند افزود: سپس در نشست های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو علوم پزشکی و مسوولان دیگر دستگاه های مرتبط مقرر شد که نیاز استان به اقلام بهداشتی با مدیریت این ۲ سازمان در واحدهای صنعتی همدان تولید و تامین شود.

وی اظهار داشت: عوامل انتظامی نیز برخورد با قاچاقچیان را با شدت بیشتری دنبال کرده به گونه ای که از ابتدای اسفند تاکنون موفق به کشف ۱۶۷ هزار عدد ماسک، ۴۳ هزار عدد دستکش، ۸۳ هزار لیتر ضدعفونی کننده و ۱۷ هزار عدد ژل مختص ضدعفونی شدند.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان ادامه داد: در این راستا ۳۶ متهم در این استان دستگیر، چندین دستگاه خودرو توقیف و ۶ واحد نیز به علت ارتکاب تخلف صنفی پلمب شدند.

مومیوند با بیان اینکه اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا در زمان همه گیری کرونا جلوگیری از قاچاق اقلام بهداشتی و سلامت محور بوده است گفت: میزان تخلف در این بخش نیمه نخست اسفند افزایش یافت اما با گذشت زمان آمار کشفیات و میزان تخلف ها تا حد قابل توجهی کاهش داشته است.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز دهم اردیبهشت امسال مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر رسیده که از این تعداد ۷۳ هزار و ۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و مرخص شدند و شمار جان باختگان این بیماری به پنج هزار و۹۵۷ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha