۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83769358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گشایش اجلاس کنگره چین نشانی از کنترل کرونا

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۴
کد خبر: 83769358
گشایش اجلاس کنگره چین نشانی از کنترل کرونا

پکن-ایرنا- موافقت کمیته دایمی کنگره ملی خلق چین با برگزاری اجلاس پارلمان نشانه ای از کنترل ویروس خطرناک کرونا در چین محسوب می شود.

خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه گزارش کرد که در نشستی با حضور مسوولان ارشد پارلمانی این توافق حاصل شده است که اجلاس کنگره ملی خلق چین (مجلس) روز ۲۲ می گشایش یابد.

برای اولین بار در چند دهه گذشته کنگره چین مجبور شد اجلاس سالانه خود را که در ماه مارس برگزار می شود به تعویق بیندازد و علت آن شیوع ویروس کرونا بود.

قرار است با توجه به این توافق و بازگشایی اجلاس کنگره نزدیک به ۳ هزار نماینده از سراسر چین،  ماکایو،  هنگ کنگ و تایوان در آن شرکت کنند.

این نشست بزرگترین رویداد سیاسی سال در چین محسوب می شود که به گزارش دولت درباره بودجه، تصویب بودجه دولت های محلی و مرکزی، اعلام رشد اقتصادی و آمار ذی ربط و بودجه ارتش می پردازد.

برخی رسانه های شرق آسیا گزارش کرده اند اعلام برگزاری نشست کنگره در ماه آینده میلادی نشانه ای از اطمینان چین در مهار و کنترل کامل کرونا است.

مسوولان چین گفته اندکه تمامی تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد تا نمایندگان بر اساس مقررات و ضوابط بهداشتی در اجلاس کنگره شرکت کنند.

براثر کرونا در چین ۴ هزار و ۶۳۳ نفر جان باخته اند و شمار کل مبتلایان به بیش از ۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha