۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83765283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایش رهاسازی آب سد درودزن برای کشاورزی سه شهرستان فارس

شیراز-ایرنا- پایش رها سازی آب سد درودزن برای اراضی کشاورزی آبخور رودخانه کُر و کنترل توزیع آب بین حقابه بران در سه شهرستان‌ زرقان، خرامه و مرودشت در استان فارس انجام شد.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، یکشنبه با بیان این مطلب افزود: این پایش از محل خروجی آب با بررسی میزان اندازه‌گیری تراز آب آغاز و با ورود به کانال‌های هدف، طبق برنامه‌ریزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تا رسیدن به مزارع اجرا شد.

فرج‌الله عباسی گفت: بررسی‌ها از سد درودزن و خروجی‌های سد در کانال‌های سمت چپ، سمت راست، هامون و بهشت، برداشت‌ها در بستر رودخانه کُر از محل پل خان تا پل نو به صورت مستمر بود.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: هدف از این ارزیابی، رها سازی آب سد درودزن برای اراضی کشاورزی و تلاش برای توزیع عادلانه این آب است.

عباسی بیان داشت: مرحله اول رها سازی سهمیه آب سال زراعی جاری، در اسفندماه ۹۸ انجام شد، میزان آب رها سازی شده برای شهرستان‌های زرقان، خرامه و مرودشت در مجموع ۱۴۳ میلیون متر مکعب است و مقرر شد توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای تا پایان سال زراعی جاری، ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در اردیبهشت رها سازی شود.

شهرستان‌های زرقان، خرامه و مرودشت به ترتیب در فاصله ۲۵، ۸۲ و ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha