۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83765080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اراک: فرهنگ زندگی با کرونا را ترویج کنیم

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83765080
فرماندار اراک: فرهنگ زندگی با کرونا را ترویج کنیم

اراک - ایرنا - فرماندار اراک گفت: فرهنگ زندگی با کرونا باید در جامعه نهادینه شود تا بتوان با ادامه سیر عادی مراحل اجتماعی و روزمره در مقابله با این بیماری ایمن بود.

« حسین بختیاری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کرونا ویروس جدیدی است که زمان مهار کامل آن مشخص نیست و ممکن است مدت‌ها باقی بماند.

وی بیان کرد: وضعیت کرونا در اراک تثبیت شده است و با تلاش‌های کادر درمان و رعایت مردم روند کاهشی دارد اما به معنی مهار کرونا نیست و مردم باید همچنان به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و تنها برای موارد ضروری از منازل خارج شوند.

فرماندار اراک ادامه داد: بسیاری از مشاغل با ریسک خطر کمتر به شرط رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرده‌اند و نظارت جدی بر این مشاغل از سوی بازرسان ویژه فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی اراک و اصناف به صورت مستمر ادامه داد.

فرماندار اراک ادامه داد: واحدهای صنفی و مشاغلی که به پروتکل‌های بهداشتی توجه نکنند و متعهد به موارد الزامی نباشند مهر و موم می‌شوند.

بختیاری عنوان کرد: رعایت فاصله اجتماعی باید به صورت جدی رعایت شود و مردم در صورت مشاهده تخلفات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مشاغل مختلف، می‌توانند مراتب را به ۱۲۴ و یا شماره‌های ۲۲۴۵۰۲۶ و ۲۲۴۵۰۲۴ اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: شماری از مردم هنوز بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند و با توجه به این بیماری دوره کمون ۱۴ روزه دارد، می‌طلبد مردم همچنان به توصیه‌ها توجه کنند و از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

بنا به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در ظهر روز شنبه، تاکنون ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶۵۰ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha