۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 83763556
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظارت بر بازار دماوند در ماه رمضان تشدید می‌شود

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 83763556
نظارت بر بازار دماوند در ماه رمضان تشدید می‌شود

تهران - ایرنا – رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نظارت بر توزیع و فروش کالاهای اساسی مردم با حضور تیم بازرسی با هدف کنترل قیمت و رعایت نکات بهداشتی تشدید می‌شود.

آرش آقاجان احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: با آغاز ماه مبارک رمضان در راستای تعدیل قیمت ها برابر سیاست های دولت توزیع اقلام پرمصرف همچون برنج، شکر، قند و گوشت قرمز منجمد گوساله در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طرح ویژه گشت های نظارتی از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده است، افزود: بازرسان اداره صمت شهرستان و اتاق اصناف در بازار حضور داشته و واحدهای متخلف را شناسایی و به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین گشت‌های مشترک با بهداشت و درمان، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دامپزشکی شهرستان همچون سنوات گذشته برقرار بوده و واحدهای متخلف به فوریت اعمال قانون خواهند شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هچنین درخصوص نرخ کالاهای اساسی مربوط به ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم حلیم با گوشت تازه درجه ۱ با تزئینات روغن، شکر، دارچین ۲۴ هزار تومان و حلیم با گوشت تازه درجه ۱ بدون تزئین ۲۳ هزار تومان است.

این مقام مسئول افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم آش رشته با تزئین شامل پیاز داغ نعنا داغ و کشک درجه ۱ نیز ۱۹ هزار تومان و نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک نیز ۲۱ هزار تومان تعیین شده است.

آقاجان احمدی با تاکید براینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا نخستین موضوع حائز اهمیت در بین کسبه به ویژه قنادی ها است، گفت: در صورتیکه کیفیت مد نظر که اتحادیه های مربوطه در پخت اقلام فوق قید کرده اند رعایت نشود قطعا با واحد متخلف برخورد می‌شود.

این مقام مسئول همچنین درخصوص وضعیت کنونی اصناف با بازگشایی صنوف، تصریح کرد: تمامی کسبه مجاز باید قبل از بازگشایی واحد، اقدام به دریافت کدرهگیری از سامانه وزارت بهداشت داشته باشند و در صورت عدم نداشتن کد، باید واحد تعطیل شود و در صورت عدم رعایت ضوابط نیز منجر به پلمپ واحد خواهد شد.

وی تاکید کرد: از شهروندان می خواهیم حتما رعایت سلامت جامعه و مقابله با شیوع ویروس کرونا را مدنظر قرار داده و از هرگونه مراجعه به خارج از منزل و یا خریدهای غیرواجب اجتناب کنند.

ثبت بیش از پنج هزار محل نگهداری کالا در حوزه صنعت، کشاورزی و دامی دماوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند همچین اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۱۳۸ محل نگهداری کالا در حوزه صنعت، کشاورزی و دامپزشکی مستقر در شهرستان دماوند اطلاعات خود را در سامانه صمت شهرستان دماوند ثبت کرده‌اند که از این تعداد ۳۲۰ انبار ثبت‌نام آنها نهایی شده است.

وی افزود: اطلاعات محل نگهداری کالای موجود در شهرستان دماوند در سامانه صمت ثبت شده تا از دپوی کالاهای قاچاق در این اماکن جلوگیری شود.

آقاجان احمدی گفت: بر اساس طرح سامانه جامع انبارها که قبلا نیز اطلاع‌رسانی شده، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب رونق و جهش تولید و جلوگیری از سواستفاده مالی و اقتصادی در کشور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha