کمک ۳۵۰ میلیارد تومانی خیرین به بخش سلامت

تهران - ایرنا - معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین سال جاری، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در یک بسیج ملی در مبارزه با کرونا ۳۴۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان به بخش سلامت برای تامین نیازهای این بخش و تجهیزات بیمارستانی کمک کردند.

زهرا عابدینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این ۳۴۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان، بیش از ۱۷۱ میلیارد تومان را مجمع خیرین سلامت کشور و بیش از ۲۱ میلیارد تومان را هم موسسات خیریه وابسته به بیمارستان های کشور تامین کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۴۱  میلیارد تومان توسط سازمان های مردم نهاد و خیریه ها و ۲۵ میلیارد تومان توسط گروه های داوطلب مردمی و ۸۷ میلیارد تومان هم توسط شرکت ها و بنگاه های خصوصی در چارچوب مسئولیت اجتماعی تامین شده است.

عابدینی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، این شیوع  تبدیل به یک موج اجتماعی شد و لزوم مشارکت های مردمی اهمیت پیدا کرد، افزود: بنابراین طیف گسترده ای از سازمان های مردم نهاد در قالب های مختلف فعالیت کردند، با توجه به اینکه در ابتدا شیوع ویروس کرونا بیشترین نیاز در بعد اطلاع رسانی بود، سازمان های مردم نهاد در زمینه معرفی و راه های مبارزه و پیشگیری از کرونا در فضای مجازی فعال شدند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد با ایجاد کمپین های مختلف درخصوص آگاهی رسانی به مردم و برای ماندن در خانه و موارد پیشگیری از ویروس کرونا اقدام کردند و یکی دیگر از فعالیت های سازمان های مردم نهاد هم شامل خدمات رسانی برای تامین نیازهای کادر درمانی بود زیرا موج این بیماری زیاد بود و کمبودهایی در این خصوص احساس می شد، بنابراین نیاز به مشارکت های مردمی و خیرین و سازمان مردم نهاد احساس می شد.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در بحت مشارکت های اجتماعی، شاهد مشارکت های گسترده خیرین نیز بودیم که با ارائه کمک های مالی و غیر مالی خود امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی را برای کادر درمان فراهم کردند و در این زمینه میلیون ها ماسک و لباس حفاظتی(گان) برای پزشکان و پرستاران تهیه کردند.

وی اضافه کرد: بنابراین در سراسر کشور شاهد راه اندازی کارگاه های محلی در استان ها و شهرستان ها بودیم که زنان و جوانان آن را اداره کردند و به این ترتیب پیوند بین سازمان های مردم نهاد و خیرین نیز بیش پیش اتفاق افتاد.

عابدینی تاکید کرد: به دلیل شرایط خاص و حساس حاشیه شهرها طیف و سیعی از خدمات نیز توسط سازمان های مردم نهاد، خیرین، نیرو های بسیج، کانون های مساجد، هیات مذهبی و موسسات خیریه ارسال شد و به این ترتیب بیش از دهها هزار بسته حمایتی در ۴۰ روز ابتدایی شیوع ویروس کرونا در مناطق حاشیه نشین شهرها توزیع شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات و مشارکت های سازمان های مردم نهاد، شرکت در تولید و ضد عفونی کردن معابر بود که در کنار نهادهای ذیربط مانند هلال احمر و شهرداری ها  انجام شد و در آستانه تحویل سال نو نیز با قرار گرفتن در کنار نیروی انتظامی برای غربالگری مسافران و تب سنجی در معابر حاضر شدند و مشارکت فعالی داشتند.

مشارکت ۳۵۰ سازمان مردم نهاد در امضای تومار اعتراضی به تحریم ها

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: به دلیل مشکلاتی که تحریم ها در بخش سلامت برای تامین تجهیزات و لوازم مبارزه با ویروس کرونا فراهم کرده، ۳۵۰ سازمان مردم نهاد ملی، استانی و بین المللی در یک حرکت خودجوش با امضای تومار و بیانیه ای خواستار لغو تحریم ها در این بخش شدند که این بیانیه به  دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال شد و بازتاب خوبی هم در جهان داشت و برخی از کشور های دیگر هم در این خصوص اقدام کردند و اعتراض خود به گوش جهانیان رساندند.

وی اعلام کرد: همچنین ۲۲۰ دفتر تسهیل گری در ۲۲ استان و ۲۲۰ محله حاشیه شهرهای فعالیت خود را با شیوع ویروس کرونا مضاعف کردند و به پنج هزار و خانوار نیازمند در این مناطق کمک و به مسئولان ذیربط در خصوص طرح هدفمندی یارانه و شناسایی این افراد و معرفی آنها برای دریافت بسته حمایتی کمک کردند و همچنین مسئولیت توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و گندزایی معابر در این مناطق را نیز برعهده داشتند.              

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha