۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 83757815
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای برگ جدیدی از اقدامات تروریستی امریکا در سوریه

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 83757815
افشای برگ جدیدی از اقدامات تروریستی امریکا در سوریه

تهران – ایرنا – با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ مشخص شد که این توطئه برنامه طراحی شده از سوی جبهه غربی – عربی – صهیونیستی است که مردم سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی را هدف گرفته است.

به دنبال بحران سوریه و فراگیر شدن آن در تمامی نقاط این کشور رفته رفته دست های پیدا و پنهان دشمنان مردم این کشور نیز هر کدام اقدام به توطئه چینی علیه آنان کرده و بحران این کشور را دامن زدند تا جایی که در سال اول این بحران دهها گروه تروریستی از بطن کشورهای غربی – عربی به سرکردگی آمریکا در سوریه شکل گرفت و برخی نیز آمار آن را تا بیش از ۱۲۰ گروه نیز تخمین زدند و در نهایت به دلیل ناتوانی این گروه ها، یانکی ها گروه تروریستی داعش را وارد عرصه نبرد سوریه کردند.

گروه تروریستی داعش که جهان نمونه آن را در نوع خود کم دیده است، توانست با کمک دیگر گروه های تروریستی همچون النصره (تحریر الشام فعلی) در طول ۳ سال بیش از ۷۰ درصد خاک سوریه را به اشغال خود درآورد و شرایط امنیتی در این کشور به نحوی رغم خورد که تروریست ها توانستند تا ۵۰۰ متری کاخ ریاست جمهوری سوریه در دمشق برسند، ولی با یاری خدا و حمایت جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی ورق برگشت و پیشروی تروریست ها در سوریه متوقف شد.

با گذشت زمان تروریست های مورد حمایت جبهه غربی – عربی – صهیونیستی با دریافت شکست های پی درپی، مواضع متصرفه خود را از دست دادند و الان کار به جایی رسیده که تروریست های تحریر الشام (النصره سابق) و دیگر گروه های تروریستی به آخرین ایستگاه خود در استان ادلب در شمال غربی سوریه رسیده اند و این کشور تا آزادی کامل در صورت کنار رفتن برخی شیطنت ها فاصله زیادی ندارد.    

در طول ۱۰ سال بحران سوریه کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان، قطر، ترکیه و در کنار آنها رژیم صهیونیستی وظایفی در شعله ور کردن بحران سوریه داشتند که مسئولیت آموزش تروریست ها و بمباران هوایی مواضع ارتش سوریه و جبهه مقاومت اسلامی به آمریکا و رژیم صهیونیستی واگذار شد، هرچند در مجموع فرماندهی جنگ سوریه از سوی کشورهای غربی – عربی و تروریست ها به عهده آمریکا بود، اما یانکی ها در طول این سال ها با پروپاگاندای (تبلیغات سیاسی) خود سعی می کردند که دست داشتن در حمایت و هدایت تروریست ها در سوریه را کتمان کنند، ولی اقدامات آنان در این کشور همواره خود گویای این موضوع بوده است.

سرقت نفت مردم سوریه و همراهی با کردهای سوری علیه حکومت مرکزی سوریه از اقداماتی است که آمریکایی ها در حدود ۲ سال گذشته در سوریه در پیش گرفته اند، اقداماتی که در خوی استعمارگری یانکی ها نهفته می باشد، اما فرار سرکرده یکی از گروه های تروریستی به همراه ۲۶ نفر از عناصرش در سوریه که زیر نظر آمریکایی ها در منطقه التنف (مثلث مرزی میان سوریه، اردن و عراق) در چند سال گذشته فعالیت می کرده، ابعاد تازه ای از جنایات و اقدامات آمریکایی ها در سوریه را افشا کرد.

 این تروریست ها عضو گروه موسوم به «جیش مغاویر الثوره» بودند که چند روز پیش از نیروهای آمریکایی در منطقه التنف جدا شدند و دستگاه امنیتی سوریه به آنها امان داد.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در این خصوص به نقل از منابع خود در این خصوص نوشته که «غنام الخضیر» سرکرده این گروه ملقب به «ابوحمزه عشائر» نقشه‌ها و اسنادی و همچنین کارت‌های حافظه‌ای که در آن فیلم ها و عکس‌های زیادی را که از افسران و نیروهای ائتلاف و عناصر آن از مقر فرماندهی جیش مغاویر الثوره و اتاق عملیات نیروهای ائتلاف آمریکایی به دست آورده بود، تحویل دستگاه امنیت دمشق داده است.

مرکز نظامی روسیه برای آشتی در سوریه نیز درباره خبر فرار این گروه به آغوش ارتش سوریه اعلام کرد که «یک گروه ۲۷ نفره از تروریست‌ها که خود را تسلیم نیروهای ارتش سوریه کرده‌اند، اعتراف کرده‌اند که در پایگاهی آمریکایی برای انجام عملیات تروریستی آموزش دیده‌اند.

بر اساس این گزارش این گروه تروریستی برای حمله به تاسیسات نفت و گاز و همچنین تاسیسات مرتبط با حمل و نقل آموزش دیده بودند و آمریکایی‌ها علاوه بر آموزش، وسایل نقلیه و سلاح نیز در اختیار این تروریست‌ها قرار داده بودند.

بنابر اخبار موجود این تروریست ها در حال حاضر در تدمر (استان حمص در شمال دمشق) تحت حفاظت ارتش سوریه هستند و ده‌ها قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین از جمله راکت انداز و مسلسل ساخت کشورهای غربی را تحویل ارتش سوریه دادند.

به گفته منابع مطلع، الخضیر همچنین یک دستگاه تلفن همراه را که از اتاق عملیات ائتلاف به دست آورده بود و شامل فهرست اسامی و شماره تلفن‌های افسران و فرماندهان و عناصر آمریکایی حاضر در منطقه التنف بود، تحویل طرف سوری داد.

«مزاحم السلوم» سخنگوی رسمی سابق گروه موسوم به «ارتش سوریا الجدید» نیز که با وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در ارتباط بوده و هماهنگ کننده سابق بخش امور مدنی و روابط عمومی ائتلاف بین المللی در سوریه می باشد نیز در گفت‌وگو با القدس العربی شکاف در صفوف نیروهای تحت امر ائتلاف آمریکایی در پایگاه التنف را تایید کرد و این تعبیر را به کار برد که فساد بزرگ در میان گروه‌های معارض در پایگاه التنف وجود دارد.

این موضوع فقط یکی از اسناد موجود از دخالت ها و اقدامات تروریستی آمریکا در سوریه می باشد که نشان می دهد جنایت های آمریکا علیه مسلمانان تمامی ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha