ساخت سامانه نابودگر عوامل بیماری‌زا ویژه کادر درمان برای مقابله با کرونا

تهران - ایرنا - رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از ساخت اولین محصول دانش بنیان با عنوان «سامانه از بین برنده عوامل بیماری‌زا» با هدف مراقبت از کادر درمان در مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، رسول یار احمدی افزود: سامانه از بین برنده عوامل بیماری زا پس از طراحی و مدلسازی الگوهای عملکردی با تمرکز بر تخریب ویروس کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بیماران کرونا (ICU) با همکاری شرکت های دانش بنیان پارس پلاسما بنیان (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران)  ساخته شد.
وی با بیان اینکه این سیستم می تواند با راندمان ۳۰۰ درصد از کادر درمان محافظت کند، ادامه داد: این سامانه شامل دو بخش مکشی- تهویه ای و تصفیه ای است و خروجی کل آن سبب می‌شود تا تمامی عوامل پاتوژنیک حتی گازها و بخارها از بین بروند.
 یاراحمدی اظهار داشت: این سامانه ضمن ایجاد فضای ایزوله برای تخت بیمار بر اساس خاصیت مکندگی، از چهار قسمت پلاسما، UV، شیمیایی و حرارتی برای از بین بردن انواع ویروس، باکتری، قارچ و غیره تشکیل شده است.
وی با اشاره به شروع طراحی و ساخت این سامانه از بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: این محصول دانش بنیان، منطبق با استانداردهای بین المللی است و به هیچ عنوان مشابه داخلی و خارجی ندارد و  این سامانه به طور صد در صد چهار تخت بیمار را پوشش می‌دهد و حتی قابلیت افزایش تا ۸ تخت و ۱۲ تخت را هم دارد.
 یار احمدی با اشاره به هوشمند سازی سامانه در فاز دوم طرح، گفت: مصرف کل انرژی این سامانه برای چهار تخت به اندازه ۱/۱ کیلووات (برابر با ۱۱ لامپ) است.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه در بیمارستان، کادر درمان حتی بستگان بیمار می‌توانند بدون لباس حفاظت فردی بر بالین بیمار حضور یابند، افزود: این سامانه در چند روز آینده در بیمارستان حضرت رسول(ص) و به نوبت در سایر بیمارستان‌ها راه اندازی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha