۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1465
کد خبر: 83748785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اصناف یزد تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 83748785
اصناف یزد تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند

یزد- ایرنا - ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد در اطلاعیه ۷۴ خود بر فعالیت مراکز و واحدهای صنفی کم‌خطر و فعال به جز ‌ سوپر لبنیاتی‌ها و نانوایی‌ها تا پایان فروردین‌ماه جاری تا ساعت ۲۰ خبر داد.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: براساس تصمیم این ستاد ، اصناف پرخطر شامل آرایشگاه و سالن‌های زیبایی زنانه، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی ها، طباخی ها و فست فودها (فعالیت بخش بیرون بر در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع است)، گرمابه ها و مراکز سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه ها و تریاها همچنان بسته خواهند بود.

همچنین فعالیت تعدادی از اصناف کم خطر مانند مراکز خرید نهاده‌های کشاورزی و فروشگاه‌های آفت‌کش محصولات کشاورزی نیز بلامانع است.

طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شد و در این مرحله، صرفا مشاغل بی خطر همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از امروز در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین ماه جاری در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

اصناف پرخطر شامل آرایشگاه‌های زنانه، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها، گرمابه‌ها و مراکز سونا و ماساژ، بازار روز و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن‌های مراسم، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها هستند که  همچنان بسته هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۵۰ هزار واحد صنفی دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha